W dniach 17–20 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA poświęcona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego, oraz car audio.
Dwudziestolecie Foto-Kuriera to okazja do specjalnego wywiadu. Dzięki uprzejmości Daniela Dasha z tej okazji powstała specjalna sesja z udziałem Marty Gut,...
Na targach Photokina 2004 Nikon zaprezentował nową „flagową” lustrzankę przeznaczoną dla zawodowców – model D2x. Ponad 4 lata później zaprezentowano Nikona,...
Pół roku temu przeprowadzliśmy wywiad z Mariuszem Adamskim dotyczący fotografowania w powietrzu. W jego podsumowaniu autor wyjawił, że jego marzeniem jest polecieć w kosmos. Nie...
W poprzednim wydaniu przedstawiliśmy oznaczenia, jakie możemy znaleźć na obiektywach dwóch największych producentów lustrzanek: Canona i Nikona. W dzisiejszej drugiej...
W marcu, w 18 krajach Europy organizacja EISA ogłosiła IV edycję konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest 2010-2011, pod tytułem „Mój kraj”. Prace...
Ciepło, słońce świeci – jednym słowem raj dla dzieci oraz miłośników fotografii makro i plenerowych portretów. Dla tych, co zastanawiają się nad kupnem do tego...
W poprzednim wydaniu Foto-
-Kuriera (5/2011) testowaliśmy superzoomy czyli obiektywy o bardzo dużym zakresie ogniskowych. Jak wynika z testu, w tego typu...
W tym roku firma CSI (centrum Serwisowo Informacyjne), zlokalizowana przy ul. Żytniej 15 w Warszawie, obchodzi, podobnie jak Foto-Kurier, 20lecie powstania. Z tej okazji...
Podczas ostatnich targów Film Video Foto na stoisku firmy Epson sporym zainteresowaniem cieszył się duplikator płyt CD/DVD. Wiele osób świadczących usługi wideo oraz...
Przy okazji jubileuszowego wydania Foto-Kuriera postanowiliśmy zmienić nazwę Galerii Młodych na Galerię Prezentacji, aby otworzyć ją również dla dojrzalszych wiekiem...
Po obejrzeniu nadesłanych fotografii znamy już wszystkie możliwe skojarzenia z „piątką”. Wielu dotychczasowych uczestników konkursu zmierzyło się w tym temacie, ale...
Ostre makroportretówki: Canon 100 mm vs Sigma105 mm
Ciepło, słońce świeci – jednym słowem raj dla dzieci oraz miłośników fotografii makro i plenerowych portretów. Dla tych, co zastanawiają się nad kupnem do tego służących obiektywów, przetestowaliśmy dwie konstrukcje. Są to: wyposażony w stabilizację optyczną Canon EF 100 mm f/2,8L Macro IS USM, i Sigma 105 mm f/2,8 EX DG Macro.
Wygląd zewnętrzny
Na pierwszy rzut oka obiektywy wyglądają tak, jakby były inaczej klasyfikowane, jeśli chodzi o długość ogniskowej. Canon jest zdecydowanie wyższy (123 mm przy 97,5 mm Sigmy), i nieznacznie szerszy (77,7 mm Canon, 74 mm Sigma). Gdy założymy osłony przeciwsłoneczne (w obu przypadkach w komplecie), różnica ta się jeszcze zwiększa. W Canonie bowiem osłona jest ponad dwa razy wyższa niż w Sigmie. Canon podczas zmiany płaszczyzny ostrości nie zmienia swoich wymiarów (soczewki przesuwają się wewnątrz obudowy). Natomiast tubus Sigmy wraz ze zmniejszaniem się odległości fotografowania wysuwa się. Przy maksymalnym wysunięciu wysokość obiektywu Sigmy jest nieznacznie mniejsza od konkurenta. Przyzwyczajonych do solidnych konstrukcji obiektywów typu „L” Canon nie zaskakuje. Setka makro jak najbardziej zasługuje na czerwony pasek. Sigma należy również do najwyższej klasy obiektywów tego producenta (oznaczenie „EX”, patrz Fotograficzne ABC str. 62).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024