W dniach 17–20 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA poświęcona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego, oraz car audio.
Dwudziestolecie Foto-Kuriera to okazja do specjalnego wywiadu. Dzięki uprzejmości Daniela Dasha z tej okazji powstała specjalna sesja z udziałem Marty Gut,...
Na targach Photokina 2004 Nikon zaprezentował nową „flagową” lustrzankę przeznaczoną dla zawodowców – model D2x. Ponad 4 lata później zaprezentowano Nikona,...
Pół roku temu przeprowadzliśmy wywiad z Mariuszem Adamskim dotyczący fotografowania w powietrzu. W jego podsumowaniu autor wyjawił, że jego marzeniem jest polecieć w kosmos. Nie...
W poprzednim wydaniu przedstawiliśmy oznaczenia, jakie możemy znaleźć na obiektywach dwóch największych producentów lustrzanek: Canona i Nikona. W dzisiejszej drugiej...
W marcu, w 18 krajach Europy organizacja EISA ogłosiła IV edycję konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest 2010-2011, pod tytułem „Mój kraj”. Prace...
Ciepło, słońce świeci – jednym słowem raj dla dzieci oraz miłośników fotografii makro i plenerowych portretów. Dla tych, co zastanawiają się nad kupnem do tego...
W poprzednim wydaniu Foto-
-Kuriera (5/2011) testowaliśmy superzoomy czyli obiektywy o bardzo dużym zakresie ogniskowych. Jak wynika z testu, w tego typu...
W tym roku firma CSI (centrum Serwisowo Informacyjne), zlokalizowana przy ul. Żytniej 15 w Warszawie, obchodzi, podobnie jak Foto-Kurier, 20lecie powstania. Z tej okazji...
Podczas ostatnich targów Film Video Foto na stoisku firmy Epson sporym zainteresowaniem cieszył się duplikator płyt CD/DVD. Wiele osób świadczących usługi wideo oraz...
Przy okazji jubileuszowego wydania Foto-Kuriera postanowiliśmy zmienić nazwę Galerii Młodych na Galerię Prezentacji, aby otworzyć ją również dla dojrzalszych wiekiem...
Po obejrzeniu nadesłanych fotografii znamy już wszystkie możliwe skojarzenia z „piątką”. Wielu dotychczasowych uczestników konkursu zmierzyło się w tym temacie, ale...
W poprzednim wydaniu przedstawiliśmy oznaczenia, jakie możemy znaleźć na obiektywach dwóch największych producentów lustrzanek: Canona i Nikona. W dzisiejszej drugiej części, zajmiemy się oznaczeniami obiektywów dwóch największych producentów optyki niezależnej: Sigmy i Tamrona.
Sigma 70–200 f/2,8 APO EX DG OS HSM
Sigma jest chyba najbardziej znanym i popularnym niezależnym dostawcą obiektywów. Zawdzięcza to różnorodności oferty, przystępnej cenie oraz dostępności mocowań do większości popularnych systemów, w tym również 4/3.
EX (Excellence)
To oznaczenie Sigma stosuje do swoich najlepszych obiektywów, przeznaczonych dla wymagających odbiorców. Wyróżniają się one trwałością i solidnym wykonaniem oraz układem optycznym z najwyższej półki firmy Sigma.
APO (apochromatyczny)
W konstrukcji takiego obiektywu zastosowano soczewki ze specjalnego rodzaju szkła, aby niwelować aberrację chromatyczną. Sigma stosuje dwa rodzaje szkieł niskodyspersyjnych: Special Low-Dispersion (SLD) i Extraordinary Low Dispersion (ELD).
DG
To obiektywy przystosowane do współpracy z lustrzankami pełnoklatkowymi, jednakże nie przeszkadza to w zastosowaniu ich do aparatów z przetwornikiem APS-C. Ich powłoki przeciwodblaskowe zostały zoptymalizowane do współpracy z aparatami cyfrowymi.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024