W dniach 17–20 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA poświęcona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego, oraz car audio.
Dwudziestolecie Foto-Kuriera to okazja do specjalnego wywiadu. Dzięki uprzejmości Daniela Dasha z tej okazji powstała specjalna sesja z udziałem Marty Gut,...
Na targach Photokina 2004 Nikon zaprezentował nową „flagową” lustrzankę przeznaczoną dla zawodowców – model D2x. Ponad 4 lata później zaprezentowano Nikona,...
Pół roku temu przeprowadzliśmy wywiad z Mariuszem Adamskim dotyczący fotografowania w powietrzu. W jego podsumowaniu autor wyjawił, że jego marzeniem jest polecieć w kosmos. Nie...
W poprzednim wydaniu przedstawiliśmy oznaczenia, jakie możemy znaleźć na obiektywach dwóch największych producentów lustrzanek: Canona i Nikona. W dzisiejszej drugiej...
W marcu, w 18 krajach Europy organizacja EISA ogłosiła IV edycję konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest 2010-2011, pod tytułem „Mój kraj”. Prace...
Ciepło, słońce świeci – jednym słowem raj dla dzieci oraz miłośników fotografii makro i plenerowych portretów. Dla tych, co zastanawiają się nad kupnem do tego...
W poprzednim wydaniu Foto-
-Kuriera (5/2011) testowaliśmy superzoomy czyli obiektywy o bardzo dużym zakresie ogniskowych. Jak wynika z testu, w tego typu...
W tym roku firma CSI (centrum Serwisowo Informacyjne), zlokalizowana przy ul. Żytniej 15 w Warszawie, obchodzi, podobnie jak Foto-Kurier, 20lecie powstania. Z tej okazji...
Podczas ostatnich targów Film Video Foto na stoisku firmy Epson sporym zainteresowaniem cieszył się duplikator płyt CD/DVD. Wiele osób świadczących usługi wideo oraz...
Przy okazji jubileuszowego wydania Foto-Kuriera postanowiliśmy zmienić nazwę Galerii Młodych na Galerię Prezentacji, aby otworzyć ją również dla dojrzalszych wiekiem...
Po obejrzeniu nadesłanych fotografii znamy już wszystkie możliwe skojarzenia z „piątką”. Wielu dotychczasowych uczestników konkursu zmierzyło się w tym temacie, ale...
Świat 3D wkrada się do naszych domów na wszystkie sposoby. Magiczne 3D dociera do nas z reklam telewizyjnych, bilboardów, ulotek, a nawet z wystaw fotograficznych. W ofertach firm pojawiają się aparaty, które rejestrują już obrazy 3D nawet za pomocą jednego obiektywu, i nie są to jedynie panoramy. Jednak wszystkie te obrazy 3D musimy oglądać korzystając z różnego rodzaju okularów 3D. To dość uciążliwe. Czy można jednak obrazy 3D oglądać bez używania niewygodnych, i czasami zbyt drogich okularów?
Okazuje się, że tak, i tym właśnie zagadnieniem zajmiemy się w niniejszym artykule.
Bezokularowe 3D
W zdecydowanej większości aparatów wyposażonych w możliwość rejestracji obrazów 3D konieczne jest do ich obejrzenia posiadanie telewizora 3D. W ten sposób producenci aparatów umożliwiają stworzenie w prosty sposób kontentu 3D, który jest niezbędny do wytworzenia większego zainterowana zakupem telewizorów 3D, bo o to głównie chodzi takim producentom, jak Sony czy też Panasonic. Zupełnie inną filozofię tworzenia obrazów 3D reprezentuje Fujifilm. Koncern, nie będąc producentem telewizorów, stara się stworzyć różne metody generowania obrazów 3D, które można oglądać bez konieczności stosowania okularów. Fujifilm jako pierwsze wprowadziło na rynek aparaty 3D (Fujifilm FinePix Real 3D W1), które wyposażono w ekrany LCD ze specjalnymi powłokami, dzięki którym można obserwować obraz 3D bez okularów. Fujifilm też, jako pierwsze, wprowadziło ramki cyfrowe wyposażone w tę samą technologię, ale na tym nie koniec.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024