Canon Inc. ogłosił wprowadzenie systemu Cinema EOS, wkraczając tym samym do branży produkcji filmowej. System składa się z obiektywów, cyfrowych kamer i lustrzanek. Jest...
24 sierpnia 2010 roku firma Sony zaprezentowała dwa pierwsze aparaty cyfrowe typu SLT oparte na technologii półprzezroczystego lustra, mające innowacyjny system optyczny, który...
Zachęcamy do udziału w kolejnym konkursie organizowanym przez Federację Europejskich Fotografów [FEP]. Ruszyły zapisy na jeden z nich, a my – korzystając...
Zaawansowane kompakty z wizjerami optycznymi należą do rzadkości. Dotychczas zdecydowany prym w tej grupie aparatów wiódł Canon za sprawą modeli serii G. Od czasu do czasu...
Czy w czasach wszechpanującej fotografii cyfrowej potrzebne jest jeszcze studio wraz ze specjalistycznym wyposażeniem? Wielu powie, że nie. Są przecież lampy błyskowe...
18 października br., kiedy wszyscy spodziewali się pokazania przez firmę Canon nowego aparatu bez lustra z wymienną optyką, ta zaskoczyła ich prezentacją najnowszej...
Kiedy w zeszłym roku obiecywałem Państwu następny artykuł o orłach, nie przewidziałem, że przyroda rządzi się swoimi prawami – a fotograf może być tylko obserwatorem....
Zakończył się konkurs fotografii rowerowej „BikeShot 2011”; strona internetowa, przez którą można było zgłaszać zdjęcia (www.bikeshot.pl), została odwiedzona ponad...
Jestem miłośnikiem fotografii już od czterdziestu lat. Zafascynowała mnie od dnia, w którym stałem się właścicielem aparatu Druh. I od chwili, kiedy kolega, znacznie...
W kolejnej części Fotograficznego ABC kontynuujemy temat lamp błyskowych. Tym razem przyjrzymy się bliżej funkcjom: „synchronizacji błysku z krótkimi czasami”...
W jesiennej Galerii Prezentacji przedstawiamy prace młodej i ambitnej Justyny Ł. Bień. Na swoich fotografiach stara się oddać pasję, którą wkłada w ich wykonanie, oraz nastrój...
We wrześniu tego roku pojawiła się nowa wersja programu do obróbki zdjęć, mianowicie Photoshop Elements 10. W tym artykule przyjrzymy się najciekawszym – naszym...
Radość – to jeden w piękniejszych stanów emocjonalnych człowieka. Jest synonimem szczęścia, zabawy. Rozbawionych fotografii napłynęło do redakcji sporo, niestety część...
Czy w czasach wszechpanującej fotografii cyfrowej potrzebne jest jeszcze studio wraz ze specjalistycznym wyposażeniem? Wielu powie, że nie. Są przecież lampy błyskowe przypinane do aparatów. Są ich sterowniki i jest obróbka komputerowa. A jednak okazuje się, że pewnych zdjęć nie da się wykonać w sposób prosty za pomocą tego sprzętu, lub inaczej – łatwiej jest je wykonać, gdy mamy do dyspozycji odpowiedni sprzęt, w tym lampy studyjne. W cyklu artykułów poświęconych fotografii studyjnej będziemy podawać gotowe rozwiązania i instrukcje pomocne w osiąganiu pewnych efektów zdjęciowych. Cykl ten będziemy realizować przy pomocy Piotra Tomczyka, fotografa i wykładowcy Łódzkiej Szkoły Filmowej.
Początki są zawsze trudne
Trudno było nam wybrać pierwszy z motywów zdjęciowych związanych z tym cyklem. Nasz wybór padł na kieliszek, wodę i butelkę. Dlaczego? Po prostu był pod ręką. Efekt końcowy naszych działań zamieściliśmyna stronie obok, a o tym jak doszło do powstania tego zdjęcia piszemy w dalszej części tego artykułu.
Realizacja
Kieliszek
Kieliszek umieściliśmy na podstawie znajdującej się w kuwecie, ktróra ma zbierać nadmiar wody wylewający się z kieliszka. Dno kieliszka za pomocą plasteliny przymocowaliśmy do podstawy, na której stał. Dzięki temu unikamy przypadkowego jego wywrócenia i zniszczenia. Oczywiście przed przystąpieniem do fotografowania kieliszek powinniśmy wyczyścić, w ten sposób, żeby na jego ściankach nie pozostały żadne pyłki i odciski palców. Do kieliszka wkładamy kostki lodu sztucznego, a na jego brzegu zawieszamy plasterek cytryny.
Butelka
Największym problemem podczas tej sesji okazało się wywiercenie otworu w dnie szklanej butelki.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024