Canon Inc. ogłosił wprowadzenie systemu Cinema EOS, wkraczając tym samym do branży produkcji filmowej. System składa się z obiektywów, cyfrowych kamer i lustrzanek. Jest...
24 sierpnia 2010 roku firma Sony zaprezentowała dwa pierwsze aparaty cyfrowe typu SLT oparte na technologii półprzezroczystego lustra, mające innowacyjny system optyczny, który...
Zachęcamy do udziału w kolejnym konkursie organizowanym przez Federację Europejskich Fotografów [FEP]. Ruszyły zapisy na jeden z nich, a my – korzystając...
Zaawansowane kompakty z wizjerami optycznymi należą do rzadkości. Dotychczas zdecydowany prym w tej grupie aparatów wiódł Canon za sprawą modeli serii G. Od czasu do czasu...
Czy w czasach wszechpanującej fotografii cyfrowej potrzebne jest jeszcze studio wraz ze specjalistycznym wyposażeniem? Wielu powie, że nie. Są przecież lampy błyskowe...
18 października br., kiedy wszyscy spodziewali się pokazania przez firmę Canon nowego aparatu bez lustra z wymienną optyką, ta zaskoczyła ich prezentacją najnowszej...
Kiedy w zeszłym roku obiecywałem Państwu następny artykuł o orłach, nie przewidziałem, że przyroda rządzi się swoimi prawami – a fotograf może być tylko obserwatorem....
Zakończył się konkurs fotografii rowerowej „BikeShot 2011”; strona internetowa, przez którą można było zgłaszać zdjęcia (www.bikeshot.pl), została odwiedzona ponad...
Jestem miłośnikiem fotografii już od czterdziestu lat. Zafascynowała mnie od dnia, w którym stałem się właścicielem aparatu Druh. I od chwili, kiedy kolega, znacznie...
W kolejnej części Fotograficznego ABC kontynuujemy temat lamp błyskowych. Tym razem przyjrzymy się bliżej funkcjom: „synchronizacji błysku z krótkimi czasami”...
W jesiennej Galerii Prezentacji przedstawiamy prace młodej i ambitnej Justyny Ł. Bień. Na swoich fotografiach stara się oddać pasję, którą wkłada w ich wykonanie, oraz nastrój...
We wrześniu tego roku pojawiła się nowa wersja programu do obróbki zdjęć, mianowicie Photoshop Elements 10. W tym artykule przyjrzymy się najciekawszym – naszym...
Radość – to jeden w piękniejszych stanów emocjonalnych człowieka. Jest synonimem szczęścia, zabawy. Rozbawionych fotografii napłynęło do redakcji sporo, niestety część...
Canon Inc. ogłosił wprowadzenie systemu Cinema EOS, wkraczając tym samym do branży produkcji filmowej. System składa się z obiektywów, cyfrowych kamer i lustrzanek. Jest kompatybilny z szerokim wachlarzem obiektywów EF, zapewniając nowe możliwości kreatywne.
Wraz z debiutem systemu Cinema EOS, Canon zaprezentował siedem nowych obiektywów filmowych 4K EF, tj. cztery zoomy i trzy „stałki”. Ogłoszono także wprowadzenie cyfrowej kamery z wymiennymi obiektywami EOS C300/C300 PL, wyposażonej w matrycę CMOS równoważną filmowi Super 35 mm*. Canon ujawnił także, że pracuje nad nową lustrzankę cyfrową wyposażoną w pełnoklatkową matrycę CMOS 35 mm, która obsługuje nagrywanie wideo 4K.
Linia obiektywów filmowych 4K EF
System Cinema EOS składa się na razie z siedmiu nowych obiektywów filmowych 4K EF: cztery obiektywy ze zmienną ogniskową, obejmujące szeroki zakres ogniskowych od 14,5 do 300 mm — po dwa modele z mocowaniem EF i PL — oraz trzy obiektywy ze stałą ogniskową i mocowaniem EF.
Cztery nowe obiektywy Canon o zmiennej ogniskowej to filmowe obiektywy szerokokątne CN-E14,5–60 mm T2,6 L S (mocowanie EF) i CN-E14,5–60 mm T2,6 L SP (mocowanie EF) oraz filmowe teleobiektywy CN-E30–300 mm T2,95–3,7 L S (mocowanie EF) i CN-E30–300 mm T2,95–3,7 L SP (mocowanie PL). Każdy obiektyw zapewnia rozdzielczość 4K (4096×2160 pikseli), czyli liczbę pikseli czterokrotnie wyższą niż w formacie Full HD (1920×1080 pikseli), i jest zgodny ze standardowymi aparatami Super 35 mm, a także aparatami APS-C.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024