Tym razem do walki o prymat pierwszeństwa w naszym teście stają dwa korpusy Nikona – D3S i D3. D3S zastąpił Nikona D3. Przyjrzyjmy się najistotniejszym...
Następca nagrodzonej prestiżową nagrodą EISA, lustrzanki Canon EOS 500D, to ten sam niewielki korpus, ale o jeszcze większych możliwościach. Najważniejszą różnicą będzie...
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS USM
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED
AF-S Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G ED VR II
Tak jak wśród...
W poprzednim odcinku zaprezentowaliśmy metodę ustawiania ostrości w oparciu o detekcję kontrastu, z którą do czynienia mają przede wszystkim posiadacze...
Obiektywy o ogniskowej 300 mm i jasności f/2,8 to od dawna podstawowe narzędzie codziennej pracy fotografów sportowych, przyrodniczych i reporterów. Prezentujemy dalszy...
Często robiąc zdjęcia nie jesteśmy w stanie objąć takiego obszaru, jaki byśmy chcieli. Albo nie mamy dość szerokiego obiektywu, albo odległość od fotografowanej sceny jest zbyt...
Coraz większe znaczenie w naszym życiu odgrywają multimedialne środki przekazu informacji. Dotyczy to również zakupów poprzez Internet, gdzie niestety klient nie ma możliwości...
Pod koniec marca na terenach Międzynarodowych Targów Łódzkich odbyła się XIII już edycja polskich Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego i Video. Tym razem najnowsze...
Wskaźniki natężenia przedstawiają relacje poszczególnych wielkości jednej zbiorowości do wielkości drugiej zbiorowości. W innym miejscu pisaliśmy o wskaźnikach...
Krystyna Łyczywek – Fotografia zbliża, tom I. Antologia tekstów autorskich opublikowanych w latach 1956–1982, wyd. Muzeum Historii Fotografii im. Walerego...
Paweł Kwiek – Światło-miłość-spokój. Wideo, fotografia, malarstwo, film, rysunek. Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Wystawa czynna 23.04 – 06.06.2010 r.
Kobieta to temat wdzięczny i niezmiennie interesujący. Muza artystów od zawsze obecna w sztuce. Kiedyś malowana na płótnie, dzisiaj głównie światłem.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Ostry do bólu AF-S Nikkor 300 mm f/2,8G ED VR II
Obiektywy o ogniskowej 300 mm i jasności f/2,8 to od dawna podstawowe narzędzie codziennej pracy fotografów sportowych, przyrodniczych i reporterów. Prezentujemy dalszy ciąg testu „300” ze „stajni” Nikona. (patrz F-K 4/2010 s. 62)
Winietowanie
Spośród testowanych obiektywów symboliczne winietowanie, które znika całkowicie po przymknięciu o pół działki przysłony ma AF-S VR Nikkor 200 mm f/2G IF-ED. Stary Nikkor 300 mm f/4,5 ED też niewiele winietuje, a zjawisku można zaradzić już po przymknięciu o 1 działkę przysłony. Obydwie jasne „trzysetki”, czyli AF-S Nikkor 300 mm
f/2,8 IF-ED oraz AF-S Nikkor 300 mm f/2,8G ED VR II, wymagają przymknięcia o około 1,5 EV dla zlikwidowania winietowania, które zresztą nie jest szczególnie dokuczliwe przy pełnej „dziurze”. Złożona konstrukcja zmiennoogniskowego AF-S VR Zoom-Nikkora 200-400 mm f/4G IF-ED odbija się na jego osiągach w zakresie winietowania, które jest wyraźne przy f/4 a znika całkowicie dopiero po przymknięciu o 3 działki przysłony. Bohater testu, AF-S Nikkor 300 mm f/2,8G ED VR II, otrzymuje tutaj jedynie 4,5 punktu.
Zdjęcia pod światło
Gdy źródło światła znajduje się poza kadrem, w przypadku teleobiektywów można wyeliminować blikowanie długą osłoną przeciwsłoneczną lub wysłaniając przednią soczewkę jakimś przedmiotem; zatem prawdziwy morderczy test odporności na naświetlenia polega na tym, że źródło światła znajduje się w kadrze, na jego krawędzi.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024