Tym razem do walki o prymat pierwszeństwa w naszym teście stają dwa korpusy Nikona – D3S i D3. D3S zastąpił Nikona D3. Przyjrzyjmy się najistotniejszym...
Następca nagrodzonej prestiżową nagrodą EISA, lustrzanki Canon EOS 500D, to ten sam niewielki korpus, ale o jeszcze większych możliwościach. Najważniejszą różnicą będzie...
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS USM
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED
AF-S Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G ED VR II
Tak jak wśród...
W poprzednim odcinku zaprezentowaliśmy metodę ustawiania ostrości w oparciu o detekcję kontrastu, z którą do czynienia mają przede wszystkim posiadacze...
Obiektywy o ogniskowej 300 mm i jasności f/2,8 to od dawna podstawowe narzędzie codziennej pracy fotografów sportowych, przyrodniczych i reporterów. Prezentujemy dalszy...
Często robiąc zdjęcia nie jesteśmy w stanie objąć takiego obszaru, jaki byśmy chcieli. Albo nie mamy dość szerokiego obiektywu, albo odległość od fotografowanej sceny jest zbyt...
Coraz większe znaczenie w naszym życiu odgrywają multimedialne środki przekazu informacji. Dotyczy to również zakupów poprzez Internet, gdzie niestety klient nie ma możliwości...
Pod koniec marca na terenach Międzynarodowych Targów Łódzkich odbyła się XIII już edycja polskich Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego i Video. Tym razem najnowsze...
Wskaźniki natężenia przedstawiają relacje poszczególnych wielkości jednej zbiorowości do wielkości drugiej zbiorowości. W innym miejscu pisaliśmy o wskaźnikach...
Krystyna Łyczywek – Fotografia zbliża, tom I. Antologia tekstów autorskich opublikowanych w latach 1956–1982, wyd. Muzeum Historii Fotografii im. Walerego...
Paweł Kwiek – Światło-miłość-spokój. Wideo, fotografia, malarstwo, film, rysunek. Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Wystawa czynna 23.04 – 06.06.2010 r.
Kobieta to temat wdzięczny i niezmiennie interesujący. Muza artystów od zawsze obecna w sztuce. Kiedyś malowana na płótnie, dzisiaj głównie światłem.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Nikon D3S - czulszy następca D3
Tym razem do walki o prymat pierwszeństwa w naszym teście stają dwa korpusy Nikona – D3S i D3. D3S zastąpił Nikona D3. Przyjrzyjmy się najistotniejszym cechom nowego modelu, m.in. w odniesieniu do Nikona D3.
Ergonomia, estetyka i intuicyjność obsługi
Nikon D3S jest, jak pisaliśmy już w Foto-Kurierze 1/2010, prawie tym samym korpusem co D3. Drobne zmiany w wyglądzie aparatu przyczyniają się jedynie do lepszej jego obsługi lub wynikają z zastosowania nowych funkcji (np. trybu dyskretnego fotografowania „Quiet”). Nowe położenie przycisku wywołującego tryb Live View ułatwi i przyspieszy korzystanie z tej funkcji. Zmiana położenia na łatwiej i szybciej dostępne jest istona o tyle, że używając Nikona D3S możemy też nagrywać filmy. Szkoda jednak, że zabrakło wyraźnie oznaczonego przycisku służącego do rozpoczęcia nagrywania. Nagrywanie filmów rozpoczynamy, po wybraniu trybu Live View, wciskając np. centralny przycisk koła wyboru funkcji z tyłu aparatu. Wystarczyłoby wykonać go np. z czerwonego tworzywa sztucznego, a już byłoby bardziej intuicyjnie. A tak, niestety, za intuicyjność obsługi przyznajemy jedynie 5,5 punktu. I uwaga „Canoniarze”, nie oznacza to, że dla Was obsługa aparatu będzie łatwa.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024