Tym razem do walki o prymat pierwszeństwa w naszym teście stają dwa korpusy Nikona – D3S i D3. D3S zastąpił Nikona D3. Przyjrzyjmy się najistotniejszym...
Następca nagrodzonej prestiżową nagrodą EISA, lustrzanki Canon EOS 500D, to ten sam niewielki korpus, ale o jeszcze większych możliwościach. Najważniejszą różnicą będzie...
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS USM
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED
AF-S Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G ED VR II
Tak jak wśród...
W poprzednim odcinku zaprezentowaliśmy metodę ustawiania ostrości w oparciu o detekcję kontrastu, z którą do czynienia mają przede wszystkim posiadacze...
Obiektywy o ogniskowej 300 mm i jasności f/2,8 to od dawna podstawowe narzędzie codziennej pracy fotografów sportowych, przyrodniczych i reporterów. Prezentujemy dalszy...
Często robiąc zdjęcia nie jesteśmy w stanie objąć takiego obszaru, jaki byśmy chcieli. Albo nie mamy dość szerokiego obiektywu, albo odległość od fotografowanej sceny jest zbyt...
Coraz większe znaczenie w naszym życiu odgrywają multimedialne środki przekazu informacji. Dotyczy to również zakupów poprzez Internet, gdzie niestety klient nie ma możliwości...
Pod koniec marca na terenach Międzynarodowych Targów Łódzkich odbyła się XIII już edycja polskich Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego i Video. Tym razem najnowsze...
Wskaźniki natężenia przedstawiają relacje poszczególnych wielkości jednej zbiorowości do wielkości drugiej zbiorowości. W innym miejscu pisaliśmy o wskaźnikach...
Krystyna Łyczywek – Fotografia zbliża, tom I. Antologia tekstów autorskich opublikowanych w latach 1956–1982, wyd. Muzeum Historii Fotografii im. Walerego...
Paweł Kwiek – Światło-miłość-spokój. Wideo, fotografia, malarstwo, film, rysunek. Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Wystawa czynna 23.04 – 06.06.2010 r.
Kobieta to temat wdzięczny i niezmiennie interesujący. Muza artystów od zawsze obecna w sztuce. Kiedyś malowana na płótnie, dzisiaj głównie światłem.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Canon EOS 550D
Następca nagrodzonej prestiżową nagrodą EISA, lustrzanki Canon EOS 500D, to ten sam niewielki korpus, ale o jeszcze większych możliwościach. Najważniejszą różnicą będzie zastosowanie matrycy o rekordowej w tej klasie lustrzanek rozdzielczości 18 mln pikseli. Czy takie zagęszczenie pikseli nie odbiło się negatywnie na jakości zdjęć? Przekonajmy się o tym.
Estetyka
Ocena estetyki aparatu nie jest prosta. Z jednej strony EOS 550D jest bardzo zgrabny, jak mało który korpus w tej grupie, z drugiej – wykonany z nienajlepszych jakościowo materiałów. Przy dobrej linii stylistycznej uderza „plastikowość” korpusu. Trudno ręczyć też za jego wytrzymałość. Bardzo zwarty z pozoru egzemplarz, który trafił do naszej redakcji, nie może mieć więcej niż 2 miesiące, a już zauważamy, że imitująca skórę okładzina na uchwycie zaczyna się odklejać w okolicach bagnetu, obok spustu migawki. Zaufania nie wzbudzają też luźno osadzone przyciski górnej ścianki – co prawda są bardziej wystające niż w EOS 500D, przez co przyjemniejsze w obsłudze, ale jednocześnie swobodnie ruszają się we wszystkich kierunkach. Spust migawki jest raczej chwiejny i obraca się na boki. Zdecydowanie lepiej wykonane są korpusy Nikona, bardziej dopracowane wydają się też obudowy lustrzanek Sony. Reasumując: ładny? – tak. Solidny? – raczej nie. Za estetykę przyznajemy 4,5 punktu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024