Tym razem do walki o prymat pierwszeństwa w naszym teście stają dwa korpusy Nikona – D3S i D3. D3S zastąpił Nikona D3. Przyjrzyjmy się najistotniejszym...
Następca nagrodzonej prestiżową nagrodą EISA, lustrzanki Canon EOS 500D, to ten sam niewielki korpus, ale o jeszcze większych możliwościach. Najważniejszą różnicą będzie...
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS USM
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED
AF-S Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G ED VR II
Tak jak wśród...
W poprzednim odcinku zaprezentowaliśmy metodę ustawiania ostrości w oparciu o detekcję kontrastu, z którą do czynienia mają przede wszystkim posiadacze...
Obiektywy o ogniskowej 300 mm i jasności f/2,8 to od dawna podstawowe narzędzie codziennej pracy fotografów sportowych, przyrodniczych i reporterów. Prezentujemy dalszy...
Często robiąc zdjęcia nie jesteśmy w stanie objąć takiego obszaru, jaki byśmy chcieli. Albo nie mamy dość szerokiego obiektywu, albo odległość od fotografowanej sceny jest zbyt...
Coraz większe znaczenie w naszym życiu odgrywają multimedialne środki przekazu informacji. Dotyczy to również zakupów poprzez Internet, gdzie niestety klient nie ma możliwości...
Pod koniec marca na terenach Międzynarodowych Targów Łódzkich odbyła się XIII już edycja polskich Targów Sprzętu Fotograficznego, Filmowego i Video. Tym razem najnowsze...
Wskaźniki natężenia przedstawiają relacje poszczególnych wielkości jednej zbiorowości do wielkości drugiej zbiorowości. W innym miejscu pisaliśmy o wskaźnikach...
Krystyna Łyczywek – Fotografia zbliża, tom I. Antologia tekstów autorskich opublikowanych w latach 1956–1982, wyd. Muzeum Historii Fotografii im. Walerego...
Paweł Kwiek – Światło-miłość-spokój. Wideo, fotografia, malarstwo, film, rysunek. Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa. Wystawa czynna 23.04 – 06.06.2010 r.
Kobieta to temat wdzięczny i niezmiennie interesujący. Muza artystów od zawsze obecna w sztuce. Kiedyś malowana na płótnie, dzisiaj głównie światłem.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Canon czy Nikon 70-200 mm f/2,8
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS USM
Canon EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G IF-ED
AF-S Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2,8G ED VR II
Tak jak wśród długoogniskowych „stałek” podstawowym narzędziem pracy reporterów jest „trzysetka” o jasności f/2,8, wśród zoomów na to miano zasługują obiektywy o parametrach 70(80)–200 mm f/2,8. Porównujemy najnowsze konstrukcje Canona i Nikona i odnosimy je do poprzedników.
W roku 1978 na targach Photokina w Kolonii Nikon pokazał prototyp obiektywu 80–200 mm f/2,8 ED, w wersji z osobnymi pierścieniami ustawiania ostrości i zmiany ogniskowej. Na rynku ten obiektyw pojawił się dopiero w roku 1982, przy czym wersja produkcyjna miała pojedynczy, suwany pierścień. Znaczne rozmiary i waga (1900 g) oraz wysoka cena sprawiły, że sprzedano jedynie 1539 sztuk tego nowatorskiego zoomu. Jeśli chodzi o obiektywy z autofocusem, trzy pierwsze wersje nie miały wbudowanego silnika i korzystały z motorów wbudowanych w korpusy aparatów, przy czym dwie pierwsze były jednopierścieniowe i pozbawione mocowania statywowego, a trzecia miała osobne pierścienie zmiany ostrości i ogniskowej oraz, wreszcie, mocowanie statywowe. W zupełnie nową, czwartą wersję wbudowano silnik Silent Wave Motor, a w piątej, również zaprojektowanej od nowa, dodano układ redukcji wibracji VR. W obecnej, szóstej już wersji Nikona, wprowadzonej na rynek w listopadzie 2009 roku, zmodyfikowano ponownie cały układ optyczny oraz poprawiono układ redukcji wibracji.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024