21 marca 2013 r. firma Canon zaprezentowała nowy aparat konsumencki – lustrzankę EOS 700D. Aparat wyposażony został w 18–milionowy przetwornik Hybrid CMOS (taki sam...
Po raz kolejny nasi Czytelnicy mieli okazję wziąć udział w prestiżowym konkursie EISA Maestro Photo Contest. Tegoroczny temat to „Makro / Z bliska”. Prezentujemy...
Ponad 2 lata czekaliśmy na następcę Nikona D7000. Aż w końcu 21 lutego 2013 informacja na jego temat ujrzała światło dzienne. Upłynęło nieco czasu zanim nowy Nikon...
Po zapoznaniu się z techniką wykonywania mikrofotografii przyszła kolej na wybór oraz sposób przygotowania samego obiektu do mikrofotografii. Temu też poświęcone będą...
Istnieją szczególne aspekty równowagi decydujące o percepcji wzrokowej. Z jednej strony są to dwie wizualne cechy przedmiotu: ciężar i kierunek, z drugiej strony właściwości...
„Pięćdziesiatka” to standardowy obiektyw wybierany przez bardzo wiele osób nie tylko korzystających z lustrzanek pełnoklatkowych, ale także i z „cropów”....
Po długiej i śnieżnej zimie wiosna eksplodowała zielonością i słońcem. Maj jest miesiącem, w którym rozkwitają kasztany, a razem z nimi wielu młodych ludzi zdaje matury. Dlatego...
•Foto-Wideo Market
str. 112
•Serwisy - Spis reklam
str. 114
33 lata
Andrzej Świetlik, „Błękitny Świetlik“, Galeria „Obserwacja“, Warszawa.
Wystawa czynna 12.06 – 30.09.2013 (z przerwą wakacyjną – lipiec, sierpień).
fot.: Andrzej Świetlik
Andrzej Świetlik zjawił się w Warszawie w 1978 roku. Przyjechał z głębokiej prowincji. W pierwszym okresie czuł się tu dość obco. Z życiem w nowym, wielkim mieście zapoznawał się krok po kroku, przemierzając ulice i zaułki Śródmieścia i dzielnic sąsiednich. Zafrapował go stojący w sąsiedztwie dworca centralnego pierwszy w tym rejonie niebieski wieżowiec. W maju 1979 roku fotografował go z różnych punktów, skąd tylko można było go dostrzec. Stanowił centralny fragment każdego zdjęcia. Wywołane negatywy z wglądówkami trafiły do szuflady, na długo. Po 33 latach, w maju 2012 roku przypadkiem odnalazł te zdjęcia i postanowił historię powtórzyć. Wykonał fotografie wieżowca z tych samych miejsc, w podobnych kadrach, tym razem współczesnym aparatem cyfrowym, w kolorze. Na wystawie mamy wybór 21 par zdjęć wykonanych w odległości czasowej 33 lat. Zestawienie tych zdjęć uzmysławia widzowi zmiany, jakie zaszły w krajobrazie śródmieścia Warszawy w tym czasie. Na fotografiach są również ludzie, inaczej ubrani, czasami bardziej się spieszą, ale najczęściej są tak samo smutni, jak przed laty...
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024