19 kwietnia tego roku, czyli po 20 miesiącach od dnia premiery D3100 (19 sierpnia
2010) Nikon zaprezentował następcę tej niezwykle popularnej lustrzanki – model...
Kolejna, XV edycja targów Film Video Foto odbyła się w dniach 29-31 marca 2012 roku. Według organizatorów swoje produkty, sprzęt i usługi zaprezentowało około 150 wystawców,...
Zdolny portrecista, autor ulicznych reportaży, nie boi się wejść w tłum, żeby zdobyć to jedyne zdjęcie. Rozmawiamy o jego pasji i miłości do zdjęć, które od dłuższego...
Od 7 lutego 2012, czyli dnia premiery Nikona D800, upłynęły ponad 2 miesiące do dnia, w którym możemy przedstawić Państwu test tej lustrzanki. Ponieważ obszernie...
W wydaniu Foto-Kuriera 1-2/2012 opublikowaliśmy test obiektywów 17–55 mm f/2,8 przystosowanych do aparatów z matrycami typu APS-C. Dostaliśmy głosy od Państwa,...
Jeden z naszych Czytelników zapytał się nas o radę dotyczącą sfotografowania warzyw. Chodziło mu o to, żeby sfotografować je bezcieniowo na białym tle. Poniżej...
23 kwietnia firma Adobe wprowadziła nowe wersje programów dla fotografów, filmowców, grafików, programistów. Wśród nich znajdziemy m.in.: After Effects CS6, Dreamweaver CS6,...
Sezon fotofrafii owadów w naturalnym środowisku powoli się rozpoczyna, i dlatego w Galerii Prezentacje przedstawiamy godne uwagi przyrodnicze makrofotografie autorstwa Doroty...
•Foto-Wideo Market
str. 120
•Serwisy - Spis reklam
str. 122
Fotografiauliczna i nie...
Zdolny portrecista, autor ulicznych reportaży, nie boi się wejść w tłum, żeby zdobyć to jedyne zdjęcie. Rozmawiamy o jego pasji i miłości do zdjęć, które od dłuższego czasu udostępnia również na stronie www.lkasprzycki.foto-kurier.pl.
Foto-Kurier: Jak robić dobre zdjęcia reportażowe?
Łukasz Kasprzycki: Wow! Takie pytanie na początek... Nie wiem jak robić dobre zdjęcia reportażowe. Czy moje prace to dobre zdjęcia reportażowe? Wiem tylko, że trzeba poczuć otoczenie. Śmiech, zabawa, łzy, rozpacz, obojętność, nienawiść, życzliwe spojrzenie, wyczucie dobrego momentu – wydaje mi się, że to są rzeczy, które pozwolą na to, aby uchwycić ten właściwy moment. Trzeba obserwować. Choć przypadek w dobrym zdjęciu też się zdarza i nie wyklucza go z grona „tych właściwych” kadrów.
F.K.: Czy rejestrowanie pełnych emocji kadrów wiązało się z niebezpieczeństwem czy groźbami np. rozbicia sprzętu?
Ł. K.: Oczywiście, że tak. Wchodząc w tłum ludzi z szerokokątnym obiektywem nigdy nie wiadomo, co może się przytrafić. Choć jeżeli jest to zgrabna „stałka” to jakoś mniej drażni niż duży Nikkor 24–70 mm f/2,8, ale to i tak rosyjska ruletka. Zastrzyk adrenaliny jest momentalny i sprawia, że idzie się dalej, a z opracowanym tematem w głowie jest już dużo łatwiej ogarnąć całe otoczenie.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024