19 kwietnia tego roku, czyli po 20 miesiącach od dnia premiery D3100 (19 sierpnia
2010) Nikon zaprezentował następcę tej niezwykle popularnej lustrzanki – model...
Kolejna, XV edycja targów Film Video Foto odbyła się w dniach 29-31 marca 2012 roku. Według organizatorów swoje produkty, sprzęt i usługi zaprezentowało około 150 wystawców,...
Zdolny portrecista, autor ulicznych reportaży, nie boi się wejść w tłum, żeby zdobyć to jedyne zdjęcie. Rozmawiamy o jego pasji i miłości do zdjęć, które od dłuższego...
Od 7 lutego 2012, czyli dnia premiery Nikona D800, upłynęły ponad 2 miesiące do dnia, w którym możemy przedstawić Państwu test tej lustrzanki. Ponieważ obszernie...
W wydaniu Foto-Kuriera 1-2/2012 opublikowaliśmy test obiektywów 17–55 mm f/2,8 przystosowanych do aparatów z matrycami typu APS-C. Dostaliśmy głosy od Państwa,...
Jeden z naszych Czytelników zapytał się nas o radę dotyczącą sfotografowania warzyw. Chodziło mu o to, żeby sfotografować je bezcieniowo na białym tle. Poniżej...
23 kwietnia firma Adobe wprowadziła nowe wersje programów dla fotografów, filmowców, grafików, programistów. Wśród nich znajdziemy m.in.: After Effects CS6, Dreamweaver CS6,...
Sezon fotofrafii owadów w naturalnym środowisku powoli się rozpoczyna, i dlatego w Galerii Prezentacje przedstawiamy godne uwagi przyrodnicze makrofotografie autorstwa Doroty...
•Foto-Wideo Market
str. 120
•Serwisy - Spis reklam
str. 122
Cień wielkiej góry
Koyo Okada – Święta góra Fuji, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków. Wystawa czynna do 13.05.2012 r.
Zgodnie z dawną tradycją każdy Japończyk choć raz powinien wejść na szczyt góry Fuji, toteż wiele osób decyduje się na nocną wspinaczkę, aby zobaczyć zapierający dech w piersiach widok wschodzącego słońca. Ale góra Fuji potrafi być także kapryśna i nie zawsze pokazuje swoje oblicze w pełnej krasie. Często, ukryta za chmurami, pozostaje niewidoczna dla swoich admiratorów, i to zapewne czyni ją jeszcze bardziej uwodzicielską. Prezentowane po raz pierwszy w Polsce czarno-białe zdjęcia Okady pochodzą głównie z lat 50. i 60., a więc z okresu, kiedy artysta był najbardziej skoncentrowany na fotografowaniu góry Fuji. Jednym z powodów, dla których oddał się pasji fotografowania, był fakt, że w pożodze wojennej zaginęły wszystkie wcześniejsze negatywy jego autorstwa. Prace Koyo Okady cechuje zarówno głębokie przywiązanie do tematu, jak i pokora wobec Świętej Góry, jak zwykł nazywać Fuji.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024