W dniach 14–16 kwietnia w Łodzi, na terenach hali EXPO, przyległego do niej namiotu i znajdującej się w pobliżu hali sportowej, odbyły się kolejne targi Film Video Foto....
Po miesiącach ciężkich zmagań kilku tysięcy osób, podczas rekrutacji na stanowisko Fotopodróżnika, nastąpił moment ogłoszenia zwycięzcy, który już wkrótce wyruszy...
Konkursy organizowane przez Federację Europejskich Fotografów [FEP] są u nas mało znane, mimo że Polacy odnoszą w nich sukcesy. Ruszają zapisy na jeden z nich, a my -...
Większość fotoamatorów rozpoczyna swoją przygodę z lustrzanką wyposażoną w tzw. obiektyw kitowy, tzn. o przeciętnej jakości i podstwowym zakresie ogniskowych (najczęściej jest...
W trwającym właśnie 2011 roku, mamy możliwość, podobnie jak w ostatnich ośmiu latach, podziwiać najnowszą edycję wystawy Wildlife Photographer of the Year 2010, w Polsce znanej...
Kiedy już zakończymy etap przygotowań i logistyki (o których pisaliśmy w poprzednich wydaniach Foto-Kuriera), do wykonania sesji fotograficznej architektury pozostaje nam tylko...
Każdy, kto próbował świadomie kupić obiektyw, zetknął się z niezliczoną liczbą parametrów, testów i sprzecznych opinii różnych użytkowników. W wielu przypadkach nie musimy...
W majowej Galerii gościmy Daniela Bieniasa, ucznia Warszawskiego Technikum Fototechnicznego, a jego fotografie Warszawy znaleźliśmy na portalu www.foto-kurier.pl.
Gdy już zdecydowaliśmy się kupić lustrzankę, to pozostaje jeszcze wybór obiektywu. W wielu sytuacjach (np. na wakacjach) przydałby się raz szeroki kąt, raz „super...
Tomasz Kuczyński „Perski błękit” – irańska sztuka, natura i tradycja. Wystawa fotografii w Muzeum Ziemi PAN w Warszawie, Al. Na Skarpie 27. 5–29 maja...
Pomysłów na zrealizowanie tego niełatwego tematu pojawiło się całkiem sporo: od „Grupy trzymającej władzę” po „Grupę krwi”. Wśród naszych Czytelników,...
Gdy już zdecydowaliśmy się kupić lustrzankę, to pozostaje jeszcze wybór obiektywu. W wielu sytuacjach (np. na wakacjach) przydałby się raz szeroki kąt, raz „super zbliżenie”, a jeszcze innym razem pośrednia długość ogniskowej. Z tego powodu wzięliśmy „pod lupę” 5 obiektywów z uniwersalnym zakresem ogniskowych 18–200 mm i większym.
Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia
Testowane obiektywy to konstrukcje wyposażone w stabilizację optyczną 4 producentów, przystosowane do aparatów z matrycami typu APS-C (crop).
Podstawową zaletą tego typu konstrukcji jest możliwość fotografowania – bez zmiany obiektywów – tak szerokich, jak i wąskich kadrów, tzn. za pomocą jednego obiektywu można fotografować rozległe krajobrazy, i portretować oddaloną osobę. Takie przejście wymaga jedynie jednego ruchu ręki. Unikniemy dzięki temu dźwigania kolejnych „szkieł” i zminimalizujemy możliwość dostania się kurzu na matrycę aparatu podczas fotografowania w warunkch, w których łatwo o znieczyszczenie przy zmianie obiektywu (np. podczas wiatru unoszącego tumany kurzu lub piasku).
Druga ważna cecha to ich niewielka waga w stosunku do zakresu ogniskowych. Nie mając uniwersalnego zoomu, a chcąc zapewnić tak dużą rozpiętość ogniskowych, musielibyśmy dźwigać kilka obiektywów, co podczas różnego rodzaju wędrówek mogłoby być bardzo uciążliwe.
Testowane obiektywy mają metalowe bagnety, i każdy z nich ma na tubusie przełączniki włączania i wyłączania autofocusu, stabilizacji, jak i blokadę przed samoistnym wysuwaniem się (nie wszystkim jest ona potrzebna, testowane obiektywy Sigmy nie wysuwały się samoistnie). W testowanych obiektywach podczas zmiany ogniskowej przednia soczewka wysuwa się, co może powodować zasysanie zanieczyszczeń przez tubus. U wszystkich możemy z powodzeniem stosować różnego rodzaju filtry (np. połówkowe), ponieważ wysuwająca się soczewka nie obraca się.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024