W dniach 14–16 kwietnia w Łodzi, na terenach hali EXPO, przyległego do niej namiotu i znajdującej się w pobliżu hali sportowej, odbyły się kolejne targi Film Video Foto....
Po miesiącach ciężkich zmagań kilku tysięcy osób, podczas rekrutacji na stanowisko Fotopodróżnika, nastąpił moment ogłoszenia zwycięzcy, który już wkrótce wyruszy...
Konkursy organizowane przez Federację Europejskich Fotografów [FEP] są u nas mało znane, mimo że Polacy odnoszą w nich sukcesy. Ruszają zapisy na jeden z nich, a my -...
Większość fotoamatorów rozpoczyna swoją przygodę z lustrzanką wyposażoną w tzw. obiektyw kitowy, tzn. o przeciętnej jakości i podstwowym zakresie ogniskowych (najczęściej jest...
W trwającym właśnie 2011 roku, mamy możliwość, podobnie jak w ostatnich ośmiu latach, podziwiać najnowszą edycję wystawy Wildlife Photographer of the Year 2010, w Polsce znanej...
Kiedy już zakończymy etap przygotowań i logistyki (o których pisaliśmy w poprzednich wydaniach Foto-Kuriera), do wykonania sesji fotograficznej architektury pozostaje nam tylko...
Każdy, kto próbował świadomie kupić obiektyw, zetknął się z niezliczoną liczbą parametrów, testów i sprzecznych opinii różnych użytkowników. W wielu przypadkach nie musimy...
W majowej Galerii gościmy Daniela Bieniasa, ucznia Warszawskiego Technikum Fototechnicznego, a jego fotografie Warszawy znaleźliśmy na portalu www.foto-kurier.pl.
Gdy już zdecydowaliśmy się kupić lustrzankę, to pozostaje jeszcze wybór obiektywu. W wielu sytuacjach (np. na wakacjach) przydałby się raz szeroki kąt, raz „super...
Tomasz Kuczyński „Perski błękit” – irańska sztuka, natura i tradycja. Wystawa fotografii w Muzeum Ziemi PAN w Warszawie, Al. Na Skarpie 27. 5–29 maja...
Pomysłów na zrealizowanie tego niełatwego tematu pojawiło się całkiem sporo: od „Grupy trzymającej władzę” po „Grupę krwi”. Wśród naszych Czytelników,...
Spyder Cube, małe urządzenie pomagające w pracy z oświetleniem oraz przygotowaniem fotografii w formacie RAW. Na jego ściankach znajdziemy pole z 18% szarością dla wygodnego ustawienia balansu bieli. Białe pola definiując nam najwyższe partie świateł. Dolna część odpowiada za cienie. Płaszczyzna wyznacza nam zakres, w którym obecne jeszcze są detale. Czarne koło natomiast to najgłębsza czerń.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024