To już czwarta edycja ogólnopolskiego konkursu BZ WBK Press Foto skierowanego do fotografów prasowych, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”. W tym...
W dzisiejszym teście stają w szranki dwie konsumenckie lustrzanki cyfrowe, na których medialną promocję postawiły obie marki: Canon EOS 450D i Olympus E-520. Nowe modele obu...
To zaskakujące, ale obecnie zaćmienia Słońca możemy przewidzieć przy pomocy komputerów, jednak pierwsza relacja o zaćmieniu pochodzi ze starożytnych Chin.
W maju do naszej redakcji trafił jeden z pierwszych egzemplarzy tego zaawansowanego obiektywu o zakresie ogniskowych 70-300 mm, serii G ze stajni Sony, wyposażony...
Tomasz Darul studiuje Geografię Morza na Uniwersytecie Szczecińskim. Jego ulubione tematy to szeroko rozumiana przyroda. Młody fotograf próbuje odkrywać niezwykłą magię, która...
W pierwszej części artykułu sporo było spostrzeżeń historycznych oraz narzekania na rozwiązania konstrukcyjne nowego szerokokątnego obiektywu Nikona do korekcji...
Rozwój cyfrowej rejestracji obrazu optycznego i następująca po nim obróbka w programach graficznych zmniejszyły w sposób naturalny zapotrzebowanie na filtry zdjęciowe. Ogromne...
1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700, o rozdzielczości...
Dzisiaj przedstawiamy kolejne funkcje lamp błyskowych, z których jedne pozwalają prawidłowo rejestrować obraz, a inne – dają atrakcyjne efekty specjalne.
Karta jest półprzewodnikowym nośnikiem danych. W fotografii cyfrowej kartę pamięci można porównać do filmu fotograficznego, jaki dawniej kupowało się do tradycyjnego...
W tym roku mija 50 rocznica założenia rodzinnej firmy przez braci Josepha i Pierre’a Bron. Przez lata Bron Elektronik AG stał się liderem w produkcji sprzętu...
Firma Sony stale popularyzuje standard HD, wprowadzając na rynek coraz to nowsze urządzenia. Prosty w użyciu elektroniczny nośnik danych, jakim jest promowana przez...
Z przyjemnością informujemy, że dobiegł końca organizowany przez Foto•Kurier konkurs fotograficzny zatytułowany „Uśmiech” sponsorowany przez firmę Sony...
Większość z nas filmuje krajobrazy, różnego rodzaju uroczystości rodzinne, ciekawe miejsca. A czy nie chcielibyśmy spróbować czegoś nowego, innego, np. zejść z kamerą pod wodę?
Pod koniec czerwca br. niedaleko Starachowic odbyły się XXVII Warsztaty fotograficzne „Diastar”. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad czterdzieści osób. Wielu...
Notowany w ostatnich latach postęp w neurobiologii, psychologii oraz marketingu doprowadził do interdyscyplinarnych badań nad zachowaniami człowieka i funkcjonowaniem jego...
„Bielany w dawnej fotografii”. Wystawa na ogrodzeniu Zespołu Szkół nr 35 przy ul. Żeromskiego 22/28 (róg al. Zjednoczenia) w Warszawie. 28 maja – 31 lipca 2008.
W tym konkursie jury oceniało oryginalność i wizję artystyczną. Nie było sztywnych, ustalonych reguł, które określałyby, dlaczego jedna fotografia wygrywa konkurs, a inna...
•Spis reklam
str. 116
Funkcje lamp błyskowych cz. II – efekty specjalne
Dzisiaj przedstawiamy kolejne funkcje lamp błyskowych, z których jedne pozwalają prawidłowo rejestrować obraz, a inne – dają atrakcyjne efekty specjalne.
Synchronizacja błysku z drugą zasłonką migawki
Tradycyjnie błysk wyzwalany jest w momencie, gdy otwiera się migawka, czyli gdy rusza jej pierwsza zasłonka. Jednak lampy wbudowane w lustrzanki, oraz flesze zewnętrzne, pozwalają go synchronizować także na chwilę przed zamknięciem migawki, a więc w momencie, gdy rusza jej druga zasłonka. Wybór sposobu synchronizacji błysku nie ma praktycznie znaczenia, gdy fotografujemy przy standardowych dla pracy z lampami czasach ekspozycji – 1/125 s, czy 1/250 s, a także – gdy rejestrujemy motywy statyczne. Co innego natomiast, gdy błyskamy przy dłuższych ekspozycjach – np. 1/8 s czy 1/4 s – a fotografowany obiekt porusza się.
Rejestrując go przy tradycyjnej synchronizacji (na pierwszą zasłonkę migawki), wyzwalany na początku ekspozycji błysk zamraża obiekt, a następnie – podczas wydłużonej ekspozycji – rejestruje się jego poruszony obraz. W konsekwencji na zdjęciu uzyskujemy ostry obraz poruszającego się obiektu oraz jego rozmazany „ślad”, występujący przed obiektem.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024