To już czwarta edycja ogólnopolskiego konkursu BZ WBK Press Foto skierowanego do fotografów prasowych, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”. W tym...
W dzisiejszym teście stają w szranki dwie konsumenckie lustrzanki cyfrowe, na których medialną promocję postawiły obie marki: Canon EOS 450D i Olympus E-520. Nowe modele obu...
To zaskakujące, ale obecnie zaćmienia Słońca możemy przewidzieć przy pomocy komputerów, jednak pierwsza relacja o zaćmieniu pochodzi ze starożytnych Chin.
W maju do naszej redakcji trafił jeden z pierwszych egzemplarzy tego zaawansowanego obiektywu o zakresie ogniskowych 70-300 mm, serii G ze stajni Sony, wyposażony...
Tomasz Darul studiuje Geografię Morza na Uniwersytecie Szczecińskim. Jego ulubione tematy to szeroko rozumiana przyroda. Młody fotograf próbuje odkrywać niezwykłą magię, która...
W pierwszej części artykułu sporo było spostrzeżeń historycznych oraz narzekania na rozwiązania konstrukcyjne nowego szerokokątnego obiektywu Nikona do korekcji...
Rozwój cyfrowej rejestracji obrazu optycznego i następująca po nim obróbka w programach graficznych zmniejszyły w sposób naturalny zapotrzebowanie na filtry zdjęciowe. Ogromne...
1 lipca 2008 r. firma Nikon Europe poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX, oznaczonej symbolem D700, o rozdzielczości...
Dzisiaj przedstawiamy kolejne funkcje lamp błyskowych, z których jedne pozwalają prawidłowo rejestrować obraz, a inne – dają atrakcyjne efekty specjalne.
Karta jest półprzewodnikowym nośnikiem danych. W fotografii cyfrowej kartę pamięci można porównać do filmu fotograficznego, jaki dawniej kupowało się do tradycyjnego...
W tym roku mija 50 rocznica założenia rodzinnej firmy przez braci Josepha i Pierre’a Bron. Przez lata Bron Elektronik AG stał się liderem w produkcji sprzętu...
Firma Sony stale popularyzuje standard HD, wprowadzając na rynek coraz to nowsze urządzenia. Prosty w użyciu elektroniczny nośnik danych, jakim jest promowana przez...
Z przyjemnością informujemy, że dobiegł końca organizowany przez Foto•Kurier konkurs fotograficzny zatytułowany „Uśmiech” sponsorowany przez firmę Sony...
Większość z nas filmuje krajobrazy, różnego rodzaju uroczystości rodzinne, ciekawe miejsca. A czy nie chcielibyśmy spróbować czegoś nowego, innego, np. zejść z kamerą pod wodę?
Pod koniec czerwca br. niedaleko Starachowic odbyły się XXVII Warsztaty fotograficzne „Diastar”. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad czterdzieści osób. Wielu...
Notowany w ostatnich latach postęp w neurobiologii, psychologii oraz marketingu doprowadził do interdyscyplinarnych badań nad zachowaniami człowieka i funkcjonowaniem jego...
„Bielany w dawnej fotografii”. Wystawa na ogrodzeniu Zespołu Szkół nr 35 przy ul. Żeromskiego 22/28 (róg al. Zjednoczenia) w Warszawie. 28 maja – 31 lipca 2008.
W tym konkursie jury oceniało oryginalność i wizję artystyczną. Nie było sztywnych, ustalonych reguł, które określałyby, dlaczego jedna fotografia wygrywa konkurs, a inna...
•Spis reklam
str. 116
Canon EOS 450D kontra Olympus E-520 – walka o konsumenta
W dzisiejszym teście stają w szranki dwie konsumenckie lustrzanki cyfrowe, na których medialną promocję postawiły obie marki: Canon EOS 450D i Olympus E-520. Nowe modele obu producentów korzystają z najnowszych technologii użytych w topowych produktach i adresowane są do użytkowników zainteresowanych fotografią, dla których kompakt to już za mało. Z tej racji do testów wzięte zostały kitowe zestawy. I tak: EOS-a testujemy z obiektywem EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS, a E-520 z obiektywem ED 14-42 mm f/3,5-5,6. Ogólny opis tych aparatów mogą Państwo przeczytać w poprzednich wydaniach Foto-Kuriera 2/08 (Canon) i 6/08 (Olympus), a dziś zajmiemy się tylko uwagami z użytkowania obydwu modeli.
Pierwsze wrażenie
Korpusy obu aparatów wykonane są z dobrej jakości tworzyw sztucznych w kolorze czarnym, a zostały wzmocnione stalą (EOS 450D) lub włóknem szklanym (E-520). Miejscami można mieć drobne uwagi co do wzajemnego dopasowania niektórych elementów testowanego Canona. Uchwyty aparatu zostały pokryte gumową okładziną. W przypadku Olympusa uchwyt jest trochę szerszy i dodatkowo wyprofilowany, co poprawia jego ergonomię. Ciężar obu korpusów jest taki sam (475 g), jednak Canon jest większy do konkurenta. Oba aparaty mają duże nieruchome ekrany LCD, Canon o przekątnej 3 cali, a Olympus – 2,7 cala. Obydwa obiektywy kitowe to proste konstrukcje przeznaczone do korpusów amatorskich. EF-S 18-55, przeznaczony do matryc APS-C, wyposażono w szeroki pierścień zmiany ogniskowej i bardzo wąski pierścień manualnego ostrzenia, umieszczony na samym końcu konstrukcji przy bagnecie osłony przeciwsłonecznej. Oczywiście, jak to bywa u Canona, osłonę musimy sobie dokupić, i to za całkiem sporą kwotę.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024