Fotograf, artysta plastyk, jeden z najbardziej rozpoznawalnych twórców aktu w Polsce. Jak nikt, potrafi dostrzegać piękno i eksponować niuanse kobiecego ciała. W tym miesiącu...
a450, opisywana w FK 2/2010, to uproszczona wersja lustrzanki a550, dedykowanej dla zaawansowanych fotoamatorów. Aparat ma m.in. mniejszy i już nie odchylany ekran oraz...
Może zamieniłbyś rower na jaka? – z gestów wywnioskowałem, że sprawa jest poważna. Kilka minut wcześniej jeden z mężczyzn dosiadł mojego stalowego rumaka i widać...
Mały, zwarty i grzechu warty
Ten najmniejszy systemowy aparat, znajdujący się w aktualnej ofercie Canona, opisywaliśmy już w FK 11/2009. Dlatego też w tym artykule skupimy się...
W drugiej części naszego cyklu poświęconego autofocusowi przyglądamy sie z bliska zasadom działania najpopularniejszych systemów ustawiania ostrości. Oceniamy skuteczność,...
Fujifilm HS10 to konstrukcja niezwykle ciekawa. Doświadczony na tym polu producent po raz pierwszy stworzył aparat typu megazoom o tak dużych możliwościach zamkniętych w tak...
Wydawałoby się że wszystko czego dotknie się Steave Jobs od razu zamienia się w złoto. Otóż nie do końca. Świetny design, stabilny i wydajny system operacyjny...
Pojawienie się na polskim rynku niedrogiego obiektywu portretowego koreańskiej firmy Samyang zelektryzowało fotografujących. Pojawiły się pytania, czy warto płacić nawet 10...
Wykorzystanie cyfrowej lustrzanki do rejestracji filmów wideo jest dość trudne. Wideofilmowiec przyzwyczajony do pracy z tradycyjną kamerą wideo, musi zmienić...
W dniach 27 lutego–5 marca we włoskiej miejscowości Pinzolo firma Fujifilm Polska Distribution zorganizowała „Wiosenną szkołę fotografii”. W jej ramach...
Na początku 2010 roku komentowano silną pozycję gospodarki Polski podając, że tempo wzrostu PKB było najwyższe w Unii Europejskiej, osiągając poziom 1,7.
Co to jest zatem...
Fotografia to dla niej sposób na oderwanie się na chwilę od rzeczywistości. Jak mówi, pozwala jej się realizować, ale też odpoczywać. Dzięki fotografii łapie chwile, które nigdy...
Wojtek Sienkiewicz - Autobiografia. Galeria Obok ZPAF, Warszawa. Wystawa czynna 29.03–28.04.2010 r. w ramach Warszawskiego Festiwalu Fotografii Atrystycznej.
Zima – z pozoru szara i nieprzyjemna, dla ambitnego fotografującego może być niezwykle inspirująca. Potwierdzają to bezsprzecznie nadesłane przez Was zdjęcia.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Jak filmować lustrzanką? cz. II
Wykorzystanie cyfrowej lustrzanki do rejestracji filmów wideo jest dość trudne. Wideofilmowiec przyzwyczajony do pracy z tradycyjną kamerą wideo, musi zmienić przyzwyczajenia. Warto wówczas zastosować pewne zasady i techniki filmowania, aby nasze nagrania nabrały profesjonalnego, filmowego charakteru
Techniki filmowania
Podczas filmowania aparatem warto pamiętać o kilku ważnych zasadach. Szybkie panoramowanie statycznych planów powoduje smużenie obrazu oraz „pochylanie się” pionowych obiektów. Lepszym rozwiązaniem jest używanie statywu i realizacja statycznych ujęć, a panoramowanie starajmy się wykonywać powoli, spokojnie.
W większości aparatów automatyka ekspozycji działa w trakcie nagrywania. Jest to dobre rozwiązanie, ale ma też jedną wadę: mianowicie każda reakcja automatyki jest zauważalna, uwidacznia się każdy ruch przysłony. Dlatego przed rozpoczęciem nagrywania zaleca się zablokowanie ekspozycji.
Podczas rejestracji z częstotliwością 24, 25 lub 30 kl./s wartość czasu otwarcia migawki wynosi 1/24, 1/25 lub 1/30 s. W przypadku szybkich ruchów zarejestrujemy smużenie i nieostry obraz. Dlatego warto wybrać czas otwarcia migawki co najmniej dwukrotnie krótszy, korzystając z programu priorytet migawki. Jednak w słoneczny dzień czas otwarcia migawki o wartości 1/50 lub 1/60 s może okazać się niewłaściwym wyborem, zwłaszcza gdy chcemy używać małej przysłony.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024