Fotograf, artysta plastyk, jeden z najbardziej rozpoznawalnych twórców aktu w Polsce. Jak nikt, potrafi dostrzegać piękno i eksponować niuanse kobiecego ciała. W tym miesiącu...
a450, opisywana w FK 2/2010, to uproszczona wersja lustrzanki a550, dedykowanej dla zaawansowanych fotoamatorów. Aparat ma m.in. mniejszy i już nie odchylany ekran oraz...
Może zamieniłbyś rower na jaka? – z gestów wywnioskowałem, że sprawa jest poważna. Kilka minut wcześniej jeden z mężczyzn dosiadł mojego stalowego rumaka i widać...
Mały, zwarty i grzechu warty
Ten najmniejszy systemowy aparat, znajdujący się w aktualnej ofercie Canona, opisywaliśmy już w FK 11/2009. Dlatego też w tym artykule skupimy się...
W drugiej części naszego cyklu poświęconego autofocusowi przyglądamy sie z bliska zasadom działania najpopularniejszych systemów ustawiania ostrości. Oceniamy skuteczność,...
Fujifilm HS10 to konstrukcja niezwykle ciekawa. Doświadczony na tym polu producent po raz pierwszy stworzył aparat typu megazoom o tak dużych możliwościach zamkniętych w tak...
Wydawałoby się że wszystko czego dotknie się Steave Jobs od razu zamienia się w złoto. Otóż nie do końca. Świetny design, stabilny i wydajny system operacyjny...
Pojawienie się na polskim rynku niedrogiego obiektywu portretowego koreańskiej firmy Samyang zelektryzowało fotografujących. Pojawiły się pytania, czy warto płacić nawet 10...
Wykorzystanie cyfrowej lustrzanki do rejestracji filmów wideo jest dość trudne. Wideofilmowiec przyzwyczajony do pracy z tradycyjną kamerą wideo, musi zmienić...
W dniach 27 lutego–5 marca we włoskiej miejscowości Pinzolo firma Fujifilm Polska Distribution zorganizowała „Wiosenną szkołę fotografii”. W jej ramach...
Na początku 2010 roku komentowano silną pozycję gospodarki Polski podając, że tempo wzrostu PKB było najwyższe w Unii Europejskiej, osiągając poziom 1,7.
Co to jest zatem...
Fotografia to dla niej sposób na oderwanie się na chwilę od rzeczywistości. Jak mówi, pozwala jej się realizować, ale też odpoczywać. Dzięki fotografii łapie chwile, które nigdy...
Wojtek Sienkiewicz - Autobiografia. Galeria Obok ZPAF, Warszawa. Wystawa czynna 29.03–28.04.2010 r. w ramach Warszawskiego Festiwalu Fotografii Atrystycznej.
Zima – z pozoru szara i nieprzyjemna, dla ambitnego fotografującego może być niezwykle inspirująca. Potwierdzają to bezsprzecznie nadesłane przez Was zdjęcia.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Ostry do bólu - AF-S Nikkor 300 mm f/2,8G ED VR II cz. I
Obiektywy o ogniskowej 300 mm i jasności f/2,8 to od dawna podstawowe narzędzie codziennej pracy fotografów sportowych, przyrodniczych i reporterów.
W tych dziedzinach fotografii dobór gamy teleobiektywów należy zacząć właśnie od optyki o takich parametrach, a potem dodawać kolejne. Fotografowi tenisa stołowego przyda się krótsza ogniskowa – 200 mm f/2, w innych sportach niezbędne jest użycie dłuższych ogniskowych – 400, 500 czy 600 mm; to ostatnie dotyczy też fotografowania wielu gatunków dzikich zwierząt. Jednak 300 mm f/2,8 to jakby kanon wielu dziedzin zawodowej fotografii. Można go znaleźć na wybiegach pokazów mody, w nadrzewnych kryjówkach przyrodników, w strefach prasowych stadionów.
Nic zatem dziwnego w tym, że obok zooma 80/70-200 mm f/2,8 jest to najczęściej modyfikowany i unowocześniany obiektyw w palecie optyki firmy Nikon. Wystarczy spojrzeć na zestawienie obiektywów 300 mm f/2,8, jakie Nikon produkował od roku 1972 do dzisiaj: 300 mm f/2,8 Nikkor-H,
300 mm f/2,8 Nikkor*ED,
Ai 300 mm f/2,8 IF-ED,
Ai-S 300 mm f/2,8 IF-ED,
Ai-S 300 mm f/2,8 IF-ED New,
AF 300 mm f/2,8 IF-ED,
AF 300 mm f/2,8 IF-ED New,
AF-I 300 mm f/2,8 IF-ED,
AF-S 300 mm f/2,8 IF-ED,
AF-S 300 mm f/2,8 IF-ED II,
AF-S VR 300 mm f/2,8G IF-ED (N),
AF-S 300 mm f/2,8G ED VR II.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024