Fotograf, artysta plastyk, jeden z najbardziej rozpoznawalnych twórców aktu w Polsce. Jak nikt, potrafi dostrzegać piękno i eksponować niuanse kobiecego ciała. W tym miesiącu...
a450, opisywana w FK 2/2010, to uproszczona wersja lustrzanki a550, dedykowanej dla zaawansowanych fotoamatorów. Aparat ma m.in. mniejszy i już nie odchylany ekran oraz...
Może zamieniłbyś rower na jaka? – z gestów wywnioskowałem, że sprawa jest poważna. Kilka minut wcześniej jeden z mężczyzn dosiadł mojego stalowego rumaka i widać...
Mały, zwarty i grzechu warty
Ten najmniejszy systemowy aparat, znajdujący się w aktualnej ofercie Canona, opisywaliśmy już w FK 11/2009. Dlatego też w tym artykule skupimy się...
W drugiej części naszego cyklu poświęconego autofocusowi przyglądamy sie z bliska zasadom działania najpopularniejszych systemów ustawiania ostrości. Oceniamy skuteczność,...
Fujifilm HS10 to konstrukcja niezwykle ciekawa. Doświadczony na tym polu producent po raz pierwszy stworzył aparat typu megazoom o tak dużych możliwościach zamkniętych w tak...
Wydawałoby się że wszystko czego dotknie się Steave Jobs od razu zamienia się w złoto. Otóż nie do końca. Świetny design, stabilny i wydajny system operacyjny...
Pojawienie się na polskim rynku niedrogiego obiektywu portretowego koreańskiej firmy Samyang zelektryzowało fotografujących. Pojawiły się pytania, czy warto płacić nawet 10...
Wykorzystanie cyfrowej lustrzanki do rejestracji filmów wideo jest dość trudne. Wideofilmowiec przyzwyczajony do pracy z tradycyjną kamerą wideo, musi zmienić...
W dniach 27 lutego–5 marca we włoskiej miejscowości Pinzolo firma Fujifilm Polska Distribution zorganizowała „Wiosenną szkołę fotografii”. W jej ramach...
Na początku 2010 roku komentowano silną pozycję gospodarki Polski podając, że tempo wzrostu PKB było najwyższe w Unii Europejskiej, osiągając poziom 1,7.
Co to jest zatem...
Fotografia to dla niej sposób na oderwanie się na chwilę od rzeczywistości. Jak mówi, pozwala jej się realizować, ale też odpoczywać. Dzięki fotografii łapie chwile, które nigdy...
Wojtek Sienkiewicz - Autobiografia. Galeria Obok ZPAF, Warszawa. Wystawa czynna 29.03–28.04.2010 r. w ramach Warszawskiego Festiwalu Fotografii Atrystycznej.
Zima – z pozoru szara i nieprzyjemna, dla ambitnego fotografującego może być niezwykle inspirująca. Potwierdzają to bezsprzecznie nadesłane przez Was zdjęcia.
•Serwisy - Spis reklam
str. 116
Wszystko o autofocusie cz. 2
W drugiej części naszego cyklu poświęconego autofocusowi przyglądamy sie z bliska zasadom działania najpopularniejszych systemów ustawiania ostrości. Oceniamy skuteczność, wskazujemy zalety i wytykamy wady. Tym razem skupimy się na autofocusie aktywnym i detekcji kontrastu.
Systemy automatycznego ogniskowania można podzielić na dwie główne grupy: aktywne i pasywne. Metody aktywne to takie, które do pomiaru wykorzystują specjalnie do tego celu przeznaczony sygnał (np. fale podczerwone). Metody pasywne to te, które nie potrzebują wytwarzać żadnego sygnału do pracy. Przy czym nie należy mylić systemów doświetlenia z sygnałem pomiarowym aktywnego autofocusu.
Autofocus aktywny
Wyróżnia się tutaj dwie główne klasy: triangulacyjną i pomiar czasu powrotu.
W metodzie czasu powrotu z miejsca pomiaru emitowana jest wiązka fal ultradźwiękowych lub podczerownych w kierunku miejsca, w którym powinien się znajdować obiekt mający być ostro odwzorowany na zdjęciu. Wiązka w założeniu odbija się od obiektu i wraca do punktu początkowego, gdzie umieszczony jest detektor. System mierzy czas opóźnienia od chwili emisji impulsu do chwili pojawienia się odpowiedzi na detektorze. Na tej podstawie, przy znanych parametrach wiązki, wyznaczana jest odległość do obiektu. Kolejnym krokiem jest ustawienie obiektywu w pozycji odpowiadającej zmierzonej wartości.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024