Nikon D3000 i Sony a230 to „najniższa półka” lustrzanek obu producentów, czyli niedrogie aparaty przeznaczone dla fotoamatorów, którzy najczęściej dopiero...
G11 to kolejny model z flagowej serii zaawansowanych kompaktów Canona. Rok po premierze modelu G10 do sprzedaży trafił jego następca, wyposażony w mniejszą tym razem...
Kiedy we wrześniu tego roku, w rok po premierze á900, Sony zapowiedziało nową lustrzankę pełnoklatkową á850, każdy z nas spodziewał się czegoś innego. Jedno było pewne: będzie...
„Rybie oko” Olympusa to zaawansowany obiektyw do zadań specjalnych. Ekstremalne przerysowania to często pożądany efekt w fotografii reklamowej, krajobrazowej,...
Często nie zwracamy uwagi na to, co dzieje się wokół głównego motywu na naszym zdjęciu, a to duży błąd, na który ambitny fotoamator nie może sobie pozwolić....
Zaprezentowany pod koniec września Samsung WB5000 to wszechstronny kompaktowy superzoom, wyposażony w szeroki zakres ogniskowych, format RAW, tryby typowe dla lustrzanek oraz...
Do rywalizacji zgłoszono aż 418 prac. 15 października 2009 r. z Waszych głosów zostało wyłonionych 50 finałowych fotografii. Jury konkursowe, w którego skład weszli...
Niemal każda lustrzanka przeznaczona dla fotografów zaawansowanych i profesjonalnych ma możliwość zapamiętania i szybkiego „przywołania” jej wcześniej dobranych...
W lipcu ogłosiliśmy 2-etapowy konkurs fotograficzny, którego sponsorem były firmy Sony Poland i Sony Europe. Wyniki I etapu, pt. „Miasto nocą”, podaliśmy...
Decyzje klientów w pewnym stopniu są samodzielne oraz racjonalne, natomiast w dużej części są podejmowane pod wpływem różnych bodźców. Wśród dużej ich grupy wyróżnia się także...
Fotografia jest jego największą pasją i odskocznią od codziennych obowiązków. Fotograf – samouk, jako temat swoich prac najchętniej wybiera przyrodę, która jest dla niego...
Kryształowa, ziemska lub do kręgli, kula u nogi czy kula jako atrybut sportowca. Wreszcie „kula” jako jeden z najczęściej spotykanych elementów naturalnego...
•Serwisy, spis reklam
str. 108
„Metody perswazji w rozmowach z klientem” cz. I
Decyzje klientów w pewnym stopniu są samodzielne oraz racjonalne, natomiast w dużej części są podejmowane pod wpływem różnych bodźców. Wśród dużej ich grupy wyróżnia się także techniki wywierania wpływu, nazywane inaczej metodami perswazji.
W powszechnym użyciu pojawiają się terminy manipulacja oraz socjotechnika. Dotyczą one z reguły tej samej grupy narzędzi, natomiast różnią się celami, do których są używane. Przyjmujemy tutaj, że perswazja oraz wywieranie wpływu oznaczają działania w interesie klienta. Właściciel laboratorium jest przekonany, że dla zaspokojenia potrzeb klienta lepszy jest aparat za 650 zł niż za 340 zł. Może wówczas użyć metod perswazji, aby go przekonać do lepszego dla niego zakupu. Jeśli natomiast ktoś manipuluje klientem, aby kupił sprzęt, który nie jest dla niego odpowiedni, i czyni to po to, aby otrzymać wyższą marżę dla siebie, to nie ma to nic wspólnego z partnerstwem i rzetelnością kupiecką. Podobnie jest z nożem, który można wykorzystać do przekrojenia chleba albo szantażowania drugiej osoby. Narzędzia są obojętne etycznie. Natomiast ich użycie wiąże się z przestrzeganiem bądź łamaniem zasad moralnych.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024