testowe Od redakcji
Przy okazji wypożyczania Nikkora Z 100-400 f/4,5-5,6 VR S (patrz str. 22) z siedziby Nikona w Warszawie wykonałem to selfie. W tle widzimy portfolio Nikona, historia aparatów wprowadzanych na przestrzeni ponad 100 lat istnienia firmy. Obejmuje ono zarówno modele analogowe jak i cyfrowe. Przy czym te ostatnie kończą się na 2018 roku na modelu Nikon Z 7. To był czas ostatniej Photokiny. Kiedyś tego typu portfolia można było spotkać w każdej
Wiosenne zbliżenia
Cieplejsze i dłuższe dni, więcej słońca w ciągu dnia i wychodzenie z objęć zimy to elementy, które sprawiają, że z optymizmem zaczynamy spoglądać na otaczający nas świat i staramy się zbliżyć do jego różnych elementów. Coraz częściej podróżujemy i coraz częściej spotykamy się ze znajomymi, co sprzyja fotografowaniu.
Wśród licznych użytkowników portalu foto-kurier.pl (a jest nas już ponad 9300 osób), z pasją zbliżających się do zwierząt, ptaków, owadów i ludzi za sprawą optyki długoogniskowej różnego typu jest też Tomasz Szpila, który przemierza bezkresy afrykańskich ziem i parków narodowych, realizując swoją pasję i fotografuje dzikie zwierzęta. To jego zdjęcie zdobi okładkę tego wydania, a na dalszych stronach prezentujemy wywiad z nim, w ramach cyklu po drugiej stronie obiektywu. W artykule znajdziemy niesamowite kadry, niesamowite opowieści i niesamowite nawiązania do tytułowych wiosennych zbliżeń.
Gdy mówimy o zbliżeniach to warto też wspomnieć o narzędziach wykorzystywanych do nich. Należą do nich bez wątpienia testowane w tym wydaniu telezoomy Nikkora Z 100-400 mm f/4,5-5,6 VR S i unikalnej Sigmy z największym na świecie zakresem ogniskowych z przeznaczeniem do bezlusterkowców o symbolu Sigma 60-600 mm f/4,5-6,3 DG DN. Zbliżenia i spotkania towarzyskie i coraz częściej odbywające się również te firmowe trzeba czymś jednak rejestrować i dlatego w wydaniu przedstawiamy test najnowszego budżetowego Canona EOS R50, którego porównujemy z konkurencją oraz szerszy opis Panasonica Lumix S5 II X, którego po opublikowanym teście Panasonica S5 II w FK 1-2/23, możemy polecić tym wszystkim, którym zależałoby na zaawansowanym filmowaniu pełną klatką. Do oglądania i obróbki zarejestrowanych zbliżeń wydaje się wręcz idealny 32 calowy monitor dla wymagających – Samsung ViewFinity S8. Jego test zagościł na łamach tego wydania i polecamy go tym, którzy docenią bardzo dobrą relację jakości do ceny tego monitora.
Wszystkich Państwa zapraszamy na targi Film-Video-Foto 2023 do Łodzi, które odbędą się w dniach 21-23 kwietnia z Foto-Kurierem w ręku. Jesteśmy patronem medialnym tego warsztatowo-wystawienniczego spotkania, a posiadanie Foto-Kuriera 4/23 umożliwi Państwu zakup biletów targowych w obniżonej cenie. Wystarczy poprosić o to w kasie targowej pokazując numer i umożliwiając obsłudze odpowiednie oznakowanie wydania. W tym celu obsługa kasy przekreśli lub ostempluje znajdujący się po lewej stronie (str.3) wydania papierowego baner targowy.
Redaktor Naczelny
powrót na stronę główną » Zobacz także:Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Tamron 20-40 mm f/2,8 Di III VC VXD - szerokokątny, a prawie jak standard - test z Foto-Kuriera 10/23
Test Epsona L8050 - wysokonakładowa drukarka fotograficzna i niska cena wydruku - test z Foto-Kuriera 10/23
Canon EOS R8 - najlżejszy pełnoklatkowy aparat systemu EOS R, czyli więcej niż RP i prawie jak R6 Mark II
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |