testowe Panasonic LUMIX S5 II X - prawie jak test
4 stycznia 2023 roku Panasonic zaprezentował dwa nowe aparaty systemowe LUMIX S5 II X i LUMIX S5 II z hybrydowym systemem AF z detekcją fazy, ulepszoną aktywną stabilizacją obrazu (Active I.S.) oraz nowo opracowany pełnoklatkowy przetwornik CMOS o rozdzielczości
24 mln pikseli. Pełny test Panasonica LUMIX S5 II przedstawiliśmy w Foto-Kurierze 1-2/23, dlatego w tym wydaniu zajmiemy się jego profesjonalną, ukierunkowaną bardziej na filmowanie odmianą czyli modelem Panasonic Lumix S5 II X.
Pierwsza zasadnicza różnica między Panasonikiem LUMIX S 5 II i LUMIX S5 II X wynika z ich wyglądu i nie chodzi tu bynajmniej o wymiary aparatów bo te są takie same, ale o ich kolorystykę, wynikającą poniekąd z przeznaczenia aparatów. Kolor Panasonica LUMIX S5 II X jest matowo czarny przez co wydaje się być i bardziej elegancki i dyskretniejszy w użyciu, co dla filmujących może mieć znaczenie.
Panasonic LUMIX S5 II X został zbudowany w oparciu o tę samą co S5 II nowo opracowaną pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 24 mln pikseli i nowy procesor obrazowy. Matryca wspiera funkcję autofocusu z hybrydową detekcją fazy (ta sama co w S5II), zastosowaną po raz pierwszy w aparatach LUMIX, a nowe mechanizmy umożliwiają uzyskanie wysokiej jakości obrazu, przy zachowaniu szybkości transmisji wideo na poziomie Panasonica LUMIX S1H.
Nowe standardy wydajności
Dzięki nowemu mechanizmowi obrazowania opracowanemu w ramach partnerstwa L2 Technology utworzonego przez firmy LEICA i LUMIX (patrz FK 1-2/23) oraz wspomnianej nowej 24-megapikselowej matrycy, LUMIX S5 IIX wyposażony został w hybrydowy autofocus z detekcją fazy (PDAF).
Aparat wykorzystuje nowy system Phase Hybrid AF, łączący PDAF z Contrast Detect AF. Szybki i niezawodny, umożliwia ustawianie ostrości z wykorzystaniem 779 pól AF rozlokowanych na powierzchni matrycy. Nowy system jest w stanie wykrywać obiekty docelowe w trudnych warunkach, takich jak słabe oświetlenie czy praca pod światło, a po zablokowaniu będzie je...
więcej Foto-Kurier 4/2023 str. 58 powrót na stronę główną »Zobacz także:Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |