Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Wydanie archiwalne: Foto-Kurier 7/2014

ok�adka czasopisma Foto Kurier
Spis treści 7/2014
OD REDAKCJI
str. 5
Najlepsze z najlepszych
str. 8
Konkurs „Najlepsze z najlepszych” jest skierowany do użytkowników serwisu www.foto-kurier.pl.

Więcej
CO W TRAWIE PSTRYKA
str. 16
Tokina 70–200
str. 16
Panasonic LUMIX DMC-FZ1000
str. 17
2 czerwca Panasonic przedstawił pierwszy na świecie kompakt z możliwością nagrywania wideo w jakości 4K (QFHD 4K: 3840x2160, do 25 kl./s (PAL) w MP4) i 1-calowym czujnikiem MOS...

Więcej
7 lat gwarancji
str. 20
RECENZJE
str. 23
Przemysł
str. 23
Białystok
str. 23
FOTO RYNEK
str. 24
EISA 2014 – czas wyborów
str. 24
W dniach 19–22 maja w Brukseli odbyła się już 15. konferencja EISA poświęcona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego, oraz car audio.

Więcej
Matsuri – piknik po japońsku
str. 25
7 czerwca na warszawskim Torwarze odbył się jednodniowy festiwal „Matsuri – piknik z kulturą japońską”.

Więcej
Inforynek
str. 25
EISA MAESTRO 2014
str. 26
Konkurs EISA MAESTRO 2014 - Architektura
str. 26
Po raz kolejny nasi Czytelnicy mieli okazję wziąć udział w prestiżowym konkursie EISA Maestro Photo Contest. Tegoroczny temat to „Architektura”. Prezentujemy...

Więcej
OPIS
str. 36
Nikon D810
str. 36
26 czerwca Nikon zaprezentował nową profesjonalną lustrzankę, jak sam twierdzi, dla najbardziej wymagających fotografów.

Więcej
FOTOGRAFICZNE ABC
str. 40
Time-lapse dla każdego
str. 40
Pokazujemy jak wykonać time-lapsy sprzętem za rozsądne pieniądze.

Więcej
TEST
str. 48
Nikkor 70–200 mm f/4
str. 48
Obiektywy 70–200 mm są pożądane przez wiele osób, jednak te ze światłem f/2,8 są bardzo drogie. Świetną alternatywą jest dla nich ciemniejszy, ale zdecydowanie tańszy...

Więcej
OKIEM LEONARDA
str. 56
FOTOGRAFICZNE ABC
str. 62
Skorpiony w obiektywie
str. 62
W kolejnej części Fotograficznego ABC poświęconej makrofotografii egzotycznych zwierząt przyjrzymy się bliżej fotografowaniu skorpionów. Zachowując odpowiednie kroki ostrożności...

Więcej
TEST
str. 66
Sony α6000
str. 66
12 lutego firma Sony zaprezentowała nowego bezlusterkowca – model α6000 (następca modeli NEX-6 i NEX-7). W naszym teście analizujemy podstawowe parametry aparatu,...

Więcej
PORADY
str. 72
Prawo w fotografii
str. 72
Letnie miesiące sprzyjają wyjazdom z aparatem, a tym samym publikacjom nowych materiałów w sieci. Internet to największy album fotograficzny, a co za tym idzie najpotężniejsza...

Więcej
WYWIAD
str. 74
ROS - Rozszerzona Opieka Serwisowa
str. 74
Od jakiegoś czasu Centrum ­Serwisowo-Informacyjne CSI w Warszawie mocno promuje program lojalnościowy pod nazwą ROS. Zaintrygowani tym tematem poprosiliśmy Grzegorza...

Więcej
LIGA FK - MEBEL
str. 76
TEST
str. 94
Olympus OM-D E-M10
str. 94
29 stycznia firma Olympus zaprezentowała nowy, zaawansowany bezlusterkowiec OM-D E-M10, łączący cechy aparatów E-M5 i E-M1.

Więcej
TEST
str. 100
Zarabiaj na zdjęciach - Fotolia Instant
str. 100
Bank zdjęć Fotolia stworzył aplikację „Instant” oraz kolekcję zdjęć Instant. Aplikacja umożliwia wgrywanie zdjęć wykonanych smartfonami do serwisu Fotolia i ich...

Więcej
FOTO-WIDEO MARKET
str. 109
SPIS REKLAM
str. 110



Prawo w fotografii

Prawo w fotografii


Letnie miesiące sprzyjają wyjazdom z aparatem, a tym samym publikacjom nowych materiałów w sieci. Internet to największy album fotograficzny, a co za tym idzie najpotężniejsza forma promocji dla każdego fotografa.

Letnie miesiące sprzyjają wyjazdom z aparatem, a tym samym publikacjom nowych materiałów w sieci. Internet to największy album fotograficzny, a co za tym idzie najpotężniejsza forma promocji dla każdego fotografa. Banki zdjęć, agencje fotograficzne – tam wydawcy, zleceniodawcy oraz kontrahenci szukają interesujących ich ilustracji. Niestety publikowanie fotografii w sieci wiąże się z ryzykiem ich skopiowania z serwisu, na którym są umieszczone. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest niezamieszczanie ilustracji w Internecie, lecz w dzisiejszych czasach jest to właściwie niemożliwe. Jak więc sprzedać zdjęcie, aby nie narazić się na jego kradzież? Podpowiadamy jak zmniejszyć prawdopodobieństwo kradzieży fotografii w sieci, lub przynajmniej zniechęcić do tego nieuczciwych użytkowników.

Znaki wodne Cyfrowy znak wodny to najpopularniejsze i najprostsze zabezpieczenie. Niestety w zależności od wielkości znaku istnieje możliwość wykadrowania zdjęcia. Wiąże się to jednak z pogorszeniem jakości fotografii. Istnieje także możliwość usunięcia samego znaku. Uzyskany w ten sposób plik będzie również gorszy od oryginału, co być może uniemożliwi jego dalsze rozpowszechnianie. Mimo, iż znak wodny nie chroni przed kopiowaniem plików, oznakowana w ten sposób fotografia może pomóc w lokalizacji stron www lub serwerów FTP, na których pliki te są bezprawnie udostępniane.

więcej Foto-Kurier 7/2014 str. 72
opublikowano: 2014.07.23 11:32:09
licznik odwiedzin: 5

zamów powrót na stronę główną »

Zobacz także:

fotografia
Pakiet 1/25 - tylko w salonach EMPIK i na empik.com - lista salonów EMPIK z Foto-Kurierem na półkach
fotografia
Foto-Kurier 6-7/25 wysłany do prenumeratorów - od 26 czerwca w salonach prasowych


powrót na stronę główną »

Zobacz także:



grafika grafika
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2025. (0.099) / 0.090

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |   

Serwis Foto-Kurier.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania znajdziesz w Polityce cookies