W lutym zakończyła się pierwsza polska edycja Nikon Film Festival. 6 marca podczas uroczystości, która odbyła się w Multikinie Złote Tarasy, jury pod przewodnictwem Michała...
W 2012 roku miały miejsce premiery dwóch konsumenckich lustrzanek pełnoklatkowych: Nikona D600 i Canona EOS 6D. Nikonowi nie pomagała w walce z konkurencją...
Pod koniec października ubiegłego roku uczestniczyliśmy w warsztatach Sony w Trzebieszowicach (patrz FK 12/2013), których jednym z ważniejszych punktów była prelekcja Tomasza...
Wydaje się, iż nie ma w Polsce dedykowanych przepisów prawnych regulujących całościowo kwestię artystycznej lub amatorskiej fotografii powietrznej. Przytoczone poniżej...
Czy masz już dość pustych ścian? Czy chciałbyś, żeby znalazło się na nich coś oryginalnego? Nie chcesz już oglądać obrazków z supermarketów, które wcześniej, czy później...
W czym nosić, jak spakować, jak zabezpieczyć aparat, czy lepszy będzie plecak, czy może torba? To pytanie często przewija się podczas szkoleń lub warsztatów. Nie ma na nie...
Fotolia, wiodący europejski bank zdjęć, podsumował miniony rok i zaprezentował najlepiej sprzedające się zdjęcia 2013 roku na świecie i w Polsce. Wyniki komentuje Cédric...
Emocje to silne wzruszenie, podniecenie, przeżycie – związane z tym, że człowiek jest istotą reagującą na siebie i na swoje stosunki z otoczeniem. Wykonywaniu zdjęć zawsze...
W kolejnej części Fotograficznego ABC zajmiemy się dużymi skalami odwzorowania. O skutecznych sposobach na jej uzyskania opowiada Sebastian Janicki.
•Foto-Wideo Market
str. 113
Duża skala odwzorowania
W kolejnej części Fotograficznego ABC zajmiemy się dużymi skalami odwzorowania. O skutecznych sposobach na jej uzyskania opowiada Sebastian Janicki.
Duże skale odwzorowania/focus stacking
Światło błyskowe to praktycznie jedyna możliwość, aby zmierzyć się z naprawdę dużymi skalami odwzorowania. Owad jest wtedy doskonale oświetlony, błysk zamraża ruch i mamy nieskończone możliwości. Jest sporo fanów tego typu zdjęć i sam jak najbardziej do nich należę. Dla mnie prawdziwa makrofotografia powinna wyglądać właśnie tak.
Przy dużych powiększeniach mamy dwie opcje: albo stosować duże liczby przysłony np. f/16 i mocno błyskać, lub stosować metodę focus stacking – czyli wykonywać sekwencję zdjęć z różną płaszczyzną ostrości przesuwając aparat w trakcie fotografowania tylko w przód lub w tył, a następnie łączyć je jedno finalne zdjęcie. Nie zawsze owad na to pozwoli, jednak warto próbować, gdyż stacking zwiększa wyrazistość detali i głębię ostrości. Tego nigdy nie osiągniemy pojedynczym „strzałem”
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024