W lutym zakończyła się pierwsza polska edycja Nikon Film Festival. 6 marca podczas uroczystości, która odbyła się w Multikinie Złote Tarasy, jury pod przewodnictwem Michała...
W 2012 roku miały miejsce premiery dwóch konsumenckich lustrzanek pełnoklatkowych: Nikona D600 i Canona EOS 6D. Nikonowi nie pomagała w walce z konkurencją...
Pod koniec października ubiegłego roku uczestniczyliśmy w warsztatach Sony w Trzebieszowicach (patrz FK 12/2013), których jednym z ważniejszych punktów była prelekcja Tomasza...
Wydaje się, iż nie ma w Polsce dedykowanych przepisów prawnych regulujących całościowo kwestię artystycznej lub amatorskiej fotografii powietrznej. Przytoczone poniżej...
Czy masz już dość pustych ścian? Czy chciałbyś, żeby znalazło się na nich coś oryginalnego? Nie chcesz już oglądać obrazków z supermarketów, które wcześniej, czy później...
W czym nosić, jak spakować, jak zabezpieczyć aparat, czy lepszy będzie plecak, czy może torba? To pytanie często przewija się podczas szkoleń lub warsztatów. Nie ma na nie...
Fotolia, wiodący europejski bank zdjęć, podsumował miniony rok i zaprezentował najlepiej sprzedające się zdjęcia 2013 roku na świecie i w Polsce. Wyniki komentuje Cédric...
Emocje to silne wzruszenie, podniecenie, przeżycie – związane z tym, że człowiek jest istotą reagującą na siebie i na swoje stosunki z otoczeniem. Wykonywaniu zdjęć zawsze...
W kolejnej części Fotograficznego ABC zajmiemy się dużymi skalami odwzorowania. O skutecznych sposobach na jej uzyskania opowiada Sebastian Janicki.
•Foto-Wideo Market
str. 113
Najlepiej sprzedające się zdjęcia 2013 roku w Polsce i na świecie
Fotolia, wiodący europejski bank zdjęć, podsumował miniony rok i zaprezentował najlepiej sprzedające się zdjęcia 2013 roku na świecie i w Polsce. Wyniki komentuje Cédric Erard, trener i ekspert ds. kultury i semio-retoryki, który mówi o globalnych i lokalnych trendach kulturowych i wyjaśnia dlaczego te, a nie inne obrazy sprzedają się najlepiej.
Dane pokazują, że obrazy ze szczęśliwymi ludźmi są nadal na szczycie najczęściej kupowanych zdjęć. Najlepiej sprzedającym się zdjęciem zeszłego roku jest obraz szczęśliwej kobiety . Tuż za nim znajdują się powszechne tematy, takie jak dzieciństwo, edukacja, podróż i technologie sieciowe, z małym chłopcem z żarówką nad głową jako drugim najczęściej kupowanym zdjęciem 2013 roku oraz piękną, tropikalną plażą na miejscu trzecim . Mimo ich pozornie niewinnego i przypadkowego wyglądu, te zdjęcia dają nam wgląd w nasze globalne społeczeństwo, ponieważ są reprezentatywne dla niektórych aspektów zbiorowej podświadomości. Wybrane, instynktownie mają przemawiać do możliwie jak największej ilości osób, reprezentując wspólne ideały w naszym społeczeństwie. Ponieważ są one szeroko rozpowszechnione, wciąż karmią i kształtują konkretne ideały, w ten sposób ujawniając nam tę zbiorową podświadomość.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024