Interesujące festiwale fotograficzne odbywają się zazwyczaj w Łodzi i Krakowie. Bardzo więc dobrze, że warszawski okręg ZPAF zorganizował poważny festiwal w Warszawie.
Autor zdjęć już od trzeciej nad ranem, przyodziany w skafander nurkowy i pływający kamuflaż, wypatruje ciekawych kadrów. Zanurzony w wodzie, całymi godzinami czeka...
Wielka matryca, wielka rozdzielczość i wielki ekran. Zapraszamy do testu ciekawego bezlusterkowca Samsunga, obsługiwanego jak smartfon – niemal wyłącznie za pomocą...
Dla tych, którzy z obiektywem polują na dziką przyrodę, kierunek idealny. Cała afrykańska Wielka Piątka, busz, sawanny i wodospady. A wszystko to bez tłumu wokół i za...
Ważna jest nie tylko pora dnia, ale i pora roku. Czy słońce to zawsze nasz sprzymierzeniec? Przysłona i czas naświetlania. W drugiej części Fotograficznego ABC Sebastian Janicki...
3 października w Muzeum Ziemi Polskiej Akademii Nauk w Warszawie przy Al. Na Skarpie 27 odbył się uroczysty wernisaż wystawy Fotografia Dzikiej Przyrody 2012. Wystawa odbywa się...
Każdy wyjazd fotograficzny nawet ten najdalszy, a może zwłaszcza ten najdalszy powinien zacząć się od gruntownych przygotowań. Przygotowań, za które zabieramy się...
W poprzednich odcinkach mówiliśmy przede wszystkim o fotografowaniu klasycznym z małą ingerencją postprodukcji. W tym opowiemy o obrazach składanych komputerowo z wielu ujęć.
Chmury, będące tematem tego etapu Ligi Foto-Kuriera, to zawiesiny mikroskopijnych cząstek wody w atmosferze. Ale chmurami nazywamy też spaliny i opary substancji chemicznych....
Perfekcyjne makro tanim kosztem – światło zastane cz. II
Ważna jest nie tylko pora dnia, ale i pora roku. Czy słońce to zawsze nasz sprzymierzeniec? Przysłona i czas naświetlania. W drugiej części Fotograficznego ABC Sebastian Janicki serwuje kolejną porcję przydatnych i użytecznych rad opatrzonych oryginalnymi zdjęciami.
Fotografowanie o różnych porach dnia.
Unikajmy fotografowania w środku dnia. Słońce jest wtedy bardzo mocne i płaskie. Tworzą się przepalenia i silne kontrasty, ciężko nad tym wszystkim zapanować. Ponadto w dzień w większości przypadków trudno podejść do owada, aby go nie spłoszyć. Do chrząszczy, części pająków możemy podejść, ale już do motyla czy muchy – przeważnie nie.
Duże ważki również są bardzo płochliwe i fotografować możemy je tylko rano lub przed zachodem słońca. Jeśli jednak zdecydujemy się na środek dnia, spróbujmy zasłonić modela przed ostrym światłem, może to być blenda, kawałek papieru, a jeszcze lepiej jakiś biały materiał, który dodatkowo posłuży jako wielki dyfuzor. Ważne żeby owad był w cieniu co umożliwi zredukowanie południowych kontrastów. Musimy znaleźć też słabo nasłonecznione tło, aby różnica między zacienionym modelem, a jasnym tłem nie była zbyt duża – wtedy ciężko będzie ustawić poprawną ekspozycję. Najlepiej jednak zaczekać aż słońce zajdzie za chmury i światło stanie się miękkie.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024