16 listopada br. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbył się wernisaż zdjęć Fotopodróżnika Fujifilm Kuby Abramowicza. Było to zwieńczenie trwającej blisko rok 2....
Aukcja fotografii z kolekcji FOZZ
W czwartek, 8 listopada w siedzibie firmy DESA Unicum odbyła się licytacja zdjęć z tzw. „kolekcji FOZZ”. Aukcja trwała ponad...
6 września, w niespełna 8 miesięcy po zapowiedzi modelu X-Pro1, firma Fujifilm Polska poinformowała o zamiarze wprowadzenia na rynek zupełnie nowego aparatu Fujifilm X-E1...
28 sierpnia 2012, w ponad rok po premierze Sony Neksa 5N, zaprezentowano jego nową wersję – Sony NEX-5R. Ponieważ model ten cieszy się sporym zainteresowaniem wśród...
18 października ub.r., na uroczystej gali w Natural History Museum w Londynie, odsłonięto wszystkie tajemnice najnowszej edycji konkursu i wystawy Wildlife Photographer of the...
Zaledwie kilku miesięcy potrzeba było, żeby technologia zastosowana w najbardziej zaawansowanym modelu bezlusterkowca (OM-D) zawitała w popularnych PEN-ach.
W poprzednim artykule poświęconym mikrofotografii opisaliśmy sposób wykonywania zdjęć za pomocą kompaktu. Tym razem przybliżamy technikę wykonywania zdjęć przez mikroskop...
Na zakończenie tegorocznych zmagań Ligi Foto-Kuriera postanowiliśmy poznać trochę bliżej „zawodników” konkursu i ich stosunek do samego siebie, zadając im...
Prezentujemy zdjęcia Leszka Paradowskiego nagrodzone w prestiżowym międzynarodowym konkursie Trierenberg Super Circuit. Pierwszy w historii Polak – zdobywca Grand...
Rodzaje licencji wykorzystania zdjęć, ich przetwarzanie czy udostępnianie to kwestie, które przy obecnym modelu funkcjonowania banków zdjęć, obrazów, grafik wektorowych czy...
W poprzednim odcinku wykonaliśmy odbitkę pozytywową. Teraz przyszła pora na ocenę odwzorowania tonalnego naszej pracy. Nie zawsze będzie ona perfekcyjna. Niezadowalająca jakość...
Są takie miejsca w odwiedzanych przez nas krajach, po zobaczeniu których myślimy sobie: „no właśnie – dla tego warto było tutaj przyjechać”. Dla mnie...
W poprzednim odcinku cyklu „Warsztaty Vegas” zajęliśmy się klipami, podstawową edycją, ścieżkami audio-wideo oraz efektami przejść. Dziś zajmiemy się programowym...
•Foto-Wideo Market
str. 116
•Serwisy - Spis reklam
str. 118
Licencje oraz wykorzystanie zdjęć z banków fotografii
Rodzaje licencji wykorzystania zdjęć, ich przetwarzanie czy udostępnianie to kwestie, które przy obecnym modelu funkcjonowania banków zdjęć, obrazów, grafik wektorowych czy filmów mogą generować pewne wątpliwości. I to nie tylko wśród osób rozpoczynających pracę z grafiką. Na co zwracać uwagę, a czego się wystrzegać? Oto kilka słów o licencjach.
W Polsce rynek stocków oraz banków zdjęć i kwestie prawne dotyczące wykorzystania pilków to wciąż często pole do nadużyć i nieporozumień wynikających najczęściej z braku wiedzy. Tego typu przypadki to przeważnie sytuacje, gdy zdjęć do fotomanipulacji, prezentacji, artykułów czy ilustracji wpisów w mediach społecznościowych szuka się w wyszukiwarkach internetowych. Po czym masowo je kopiujemy, zapisujemy i robimy print screeny. A niestety, takie działania sprowadzają się do pospolitej kradzieży intelektualnej, której można uniknąć, ponieważ stockowe pliki są dostępne w sprzedaży już od kilkudziesięciu groszy. Dlatego też, działania edukacyjne oraz ochrona własności intelektualnej w fotografii to obecnie jedne z największych wyzwań rynku.
Royalty Free a Rights Managed
Zacznijmy od podstaw. Czym różnią się te dwa podstawowe typy licencji? Na co pozwalają, a co jest absolutnie wbrew prawu? Kupując zdjęcia na licencji Royalty Free – najczęściej stosowanej w przypadku zdjęć i muzyki – licencjobiorca płaci jednorazowo, zyskując w ten sposób prawa do wykorzystania obrazu na określonych w licencji warunkach.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024