Chicago to trzecie co do wielkości miasto Stanów Zjednoczonych. Zamieszkują je prawie 3 miliony ludzi, jednak w połączeniu z licznymi przedmieściami, tak zwany...
Do końca ubiegłego roku Sony dysponowało zaledwie dwoma lustrzankami: a100 i a700. Nie pozwalało to nawiązać równorzędnej walki z żadnym z liderów rynku. Canon, Nikon i Olympus...
Manfrotto to firma z ponad trzydziestoletnimi tradycjami. Trudno przez tak długi okres zaskakiwać nowościami. Mimo to, w ofercie włoskiego giganta co kilka lat pojawiają się...
O wysokiej jakości barwnych materiałów odwracalnych, a w szczególności Velvii firmy Fujifilm, nikogo nie trzeba przekonywać. Teraz konstruktorzy przenieśli ich symulację...
Jest informatykiem. W swoich pracach na nikim się nie wzoruje, szuka własnej drogi. Dla niego fotografia jest fascynującą metodą zachowywania wspomnień, upamiętniania miejsc...
W kwietniu firma Nikon Corporation zapowiedziała wprowadzenie na rynek aparatu COOLPIX P80, nowego, zaawansowanego kompaktu cyfrowego wyposażonego w 18-krotny zoom...
Konkurs Fotografia Młodych, którego celem jest promowanie twórczości młodych artystów, odbywa się raz w roku. Ostatnia edycja, która przebiegła pod hasłem „To, czego się...
W marcu bieżącego roku pojawił się długo oczekiwany Sinar Hy6. Jest to nowy systemowy aparat średnioformatowy z automatycznym ustawianiem ostrości, powstały na skutek współpracy...
Przed zbliżającymi się wakacjami i… Mistrzostwami Europy w piłce nożnej prezentujemy zestawienie 16 dostępnych na naszym rynku projektorów w cenie do 10 tys. zł....
Wraz z kupnem telewizora HD coraz częściej decydujemy się na cyfrową kamerę pracującą w tym standardzie. Ogromny wybór modeli zapisujących w różnych...
Na początku kwietnia firma Sony zaprezentowała kieszonkową kamerę cyfrową oznaczoną symbolem HDR-TG3. Jest to obecnie najmniejsze tego typu urządzenie rejestrujące obraz...
Napoczątku stycznia Panasonic pokazał cztery nowe kamery cyfrowe. Wśród nich znalazł się hybrydowy model H40, zapisujący dane albo na dysku twardym albo na karcie SDHC.
Patrząc na otaczający nas świat dostrzegam coraz więcej ludzi trzymających w rękach aparat fotograficzny. Najczęściej mają kompakty cyfrowe, ale bardziej ambitni wybierają coraz...
Witold Dederko „Przedmiot rzeczywisty i jego obraz”. Polskie Wydawnictwo Fotograficzne, wyd I. Warszawa 2007. Miękka oprawa. Format 16,5×28,5 cm, str. 144, 5...
Ewa Harabasz – Ikony, wystawa eksponowana w Poznaniu w galerii Arsenał, w Warszawie w galerii Le Guern. Będzie pokazana w Bielsku Białej w galerii BWA...
Jaja kojarzą Wam się ze Świętami Wielkanocnymi. Na konkursowych fotografiach najczęściej widniały kolorowe jaja w koszyku, ale nie tylko. Mogliśmy zobaczyć jaja jako...
Sony a350
Do końca ubiegłego roku Sony dysponowało zaledwie dwoma lustrzankami: a100 i a700. Nie pozwalało to nawiązać równorzędnej walki z żadnym z liderów rynku. Canon, Nikon i Olympus miały już bowiem znacznie większe lustrzankowe portfolio. Dopiero rok 2008 miał coś zmienić. Kiedy jednak 6 stycznia Sony ogłosiło światu wprowadzenie nowego modelu a200, sytuacja nie wydawała się dla firmy zbyt różowa. a200 zastąpi a100 i Sony pozostanie nadal z dwoma lustrzankami na rynku. Wielu pomyślało: „lipa” z tym zaangażowaniem Sony w branżę fotograficzną, a konkurencja odetchnęła z ulgą – nie taki diabeł straszny, jak go malują. Jednak sytuacja zmieniła się diametralnie pod koniec stycznia, kiedy to Sony przedstawiło światu kolejne konsumenckie modele lustrzanek, będące „mutacją” modelu a200, a mianowicie a300 i a350. Te dwa ostatnie aparaty są bohaterami poniższego testu, a przede wszystkim model a350.
O modelach a200, a300 i a350 dość szczegółowo pisaliśmy już odpowiednio w F•K 2/2008, 4/2008
i 3/2008, toteż tutaj wiele z opisanych wcześniej kwestii zostanie pominiętych, a skupimy się na stronie użytkowej aparatu a350; jedynie przy omawianiu dynamiki i szumów porównamy ten model również z mniej zaawansowanymi alfami. W teście mieliśmy korpusy a200 i a350 ze standardowymi zoomami 16-105 mm i 55-200 mm oraz uchwyt pionowy (taki sam do wszystkich trzech omawianych lustrzanek Sony).
Od zewnątrz i pierwsze wrażenie, estetyka i ergonomia
Jak już wcześniej pisaliśmy, a350 należy do tej samej grupy produktowej, co modele a200 i a300. Wszystkie trzy aparaty powstały na bazie tego samego korpusu, a drobne różnice użytkowe wynikają z różnych przetworników obrazowych i odmiennych możliwości fotograficznych, związanych z zastosowania tej, a nie innej matrycy CCD.
a350 „uzbrojony” w uchwyt pionowy na pierwszy rzut oka może się podobać. Jednak po wzięciu go do ręki od razu czujemy „plastikowość” konstrukcji, typową dla lustrzanek konsumenckich.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024