17 maja firma Sony zaprezentowała nowy, systemowy aparat kompaktowy NEX-F3, który jakością wykonywanych zdjęć ma z powodzeniem konkurować z lustrzankami cyfrowymi.
W dniach 14–17 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA poświęcona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego, oraz car audio.
W marcu, w 18 krajach Europy organizacja EISA ogłosiła V edycję konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest 2012-2013, pod tytułem „Speed”. Tym razem prace...
W Foto-Kurierze 4/2012 zaprezentowaliśmy pierwszy opis Canona EOS 5D Mark III.
Dziś, w prawie 3 miesiące po premierze aparatu, prezentujemy pełny test nowej...
Oczywiście że tak, ale odnosi sie to tylko do technicznej strony obrazu. Kiedy chcemy jednak osądzić jego wartość estetyczną, w pełni jesteśmy skazani na subiektywny...
Oglądając reklamy aparatów fotograficznych zasypywani jesteśmy informacjami o tym, jakie to one są wspaniałe, szybkie i niezawodne. W tej części nietypowego Fotograficznego ABC...
Federacja Europejskich Fotografów [FEP] organizuje kilka ciekawych konkursów. W Foto-Kurierze 5/2011 pisaliśmy o starciu, które miało wyłonić najlepszego fotografa...
Lato, a co za tym idzie – wakacje, zbliżają się dużymi krokami. Czas najwyższy wybrać nowy aparat, który może towarzyszyć nam podczas letnich wojaży. W dzisiejszym teście...
Po zimowych chłodnym i biało-szarym okresie wszyscy z niecierpliwością wyczekujemy wiosny i zieleni. I tej barwie poświęciliśmy bieżący etap Ligi Foto-Kuriera. Zieleń to...
W wydaniu Foto-Kuriera 5/2012 opublikowaliśmy test obiektywów Canona, Nikkora, Sigmy 24–70 mm i Tamrona 28–75 mm. Wtedy jeszcze nie były dostępne nowe wersje Canona...
Prezentujemy niezwykłe podwodne zdjęcia Rafała Makieły, które wprowadzają nas w bajkowy, odrealniony świat. Zdaniem autora, światło i kolor tworzą piękno w fotografii.
•Foto-Wideo Market
str. 128
•Serwisy - Spis reklam
str. 130
Czy reklama aparatów kłamie?
Oglądając reklamy aparatów fotograficznych zasypywani jesteśmy informacjami o tym, jakie to one są wspaniałe, szybkie i niezawodne. W tej części nietypowego Fotograficznego ABC postanowiliśmy sprawdzić, ile warte są slogany reklamowe z kampanii aparatów Nikona 1.
„Pod lupę” wzięliśmy Nikona 1 J1, ponieważ w spotach reklamowych tego modelu widzimy i słyszymy hasła, które nas zaintrygowały, typu „Jestem krok przed tobą” czy „Inteligentny wybór zdjęć”. Aparat tej klasy ma dobrze sprawdzać się podczas podróży czy rodzinnych spacerów. Postanowiliśmy go przetestować w takich sytuacjach i wybraliśmy się z nim na spacer .
Co rekalmują
Z kampanii reklamowej Nikona 1 dowiadujemy się, że aparat wykona zdjęcie zanim o nim pomyślimy – „Jestem krok przed tobą”; wybierze za nas najlepsze ujęcie – „Inteligentny wybór zdjęcia”; wykona zdjęcia z częstotliwością nawet 60 kl./s. Ponadto na ostatnich targach Film Foto Video w Łodzi przedstawiciel Nikona powiedział, że jest to aparat tak dla fotoamatorów jak i zaawansowanych użytkowników, a na pytanie redaktora z Bankier.TV – czy można nim wykonać portret z rozmytym tłem – odpowiedział twierdząco. Przekonajmy się, ile z tych zapewnień jest prawdziwych.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024