Nawet nie znając angielskiego możesz zarobić kilkaset tysięcy dolarów rocznie, sprzedając swoje zdjęcia poprzez serwisy bazujące na licencjach royalty-free*.
O tym, jak to...
W dniach 12–14 października 2010 roku w Paryżu, na terenach Grande Halle de la Vilette, odbyła się kolejna wystawa Canon EXPO, podporządkowana sloganowi reklamowemu...
W sierpniu firma Sony zaprezentowała dwa pierwsze na świecie cyfrowe modele aparatów z półprzepuszczalnym lustrem. Bardziej zaawansowany model a55 testowaliśmy w FK 9/2010....
Trwający od kilku miesięcy konkurs Ekstremalny Maks, organizowany przez Fujifilm przy współpracy z serwisem Optyczne.pl i Przeglądaj.pl oraz redakcją czasopisma...
Testowany przez nas Canon EOS 60D, to pierwsza lustrzanka tej firmy wyposażona w osadzony na przegubie ekran LCD. Sprawdzamy, jak pozostałe cechy aparatu wpływają...
W poprzedniej części Fotograficznego ABC pisaliśmy o krótszych i dłuższych czasach naświetlania, stosowanych podczas fotografowania w dzień. W tym odcinku postaramy się...
Polska wieś jest miejscem, które chętnie odwiedzamy. Ze względu na uwarunkowania ekonomiczne i historyczne, jest ona często swego rodzaju skansenem dawnych obyczajów, zabudowy,...
Kolejnym gościem Galerii Młodych jest Piotr Belcyr, użytkownik portalu www. fotokurier. pl.W swoich pracach chętnie operuje czernią i bielą, pokazując otaczający nas świat...
„Afganistan. Pragnienie życia” – fotografie Marcina Sudera. Centrum im. Ludwika Zamenhofa, ul. Warszawska 19, Białystok. Wystawa czynna 5.11–18.11.2010 r.
W poprzedniej części Fotograficznego ABC pisaliśmy o krótszych i dłuższych czasach naświetlania, stosowanych podczas fotografowania w dzień. W tym odcinku postaramy się przedstawić kilka zasad, których powinniśmy przestrzegać podczas fotografowania nocą, przy długich czasach otwarcia migawki.
Zacznijmy od sprzętu.
Pomijając aparat , niezbędny będzie statyw, i to nie byle jaki. Dlaczego? Niestety przy fotografowaniu z długimi czasami naświetlania aparat musi być nieruchomy. Nawet lekkie podmuchy wiatru mogą wprawić w drgania statyw z aparatem i efektem tego będzie poruszone ujęcie. My do zdjeć testowych używaliśmy statywu Manfrotto 486RC2. Jest on troszkę cięższy od amatorskich kostrukcji, ale za to aparat na nim umieszczony jest mniej narażony na poruszenie przez podmuchy wiatru.
Żeby zminimalizować możliwość poruszenia aparatu, możemy dodatkowo obciążyć statyw wieszając na nim plecak czy zwykłą reklamówkę na zakupy , sypiąc do niej piasek czy wkładając znaleziony kamień (zdj. obok).
Nie tylko statyw zapewni nieporuszone zdjęcie. Wybierając miejsce, z którego będziemy fotografować, unikajmy mostów i wiaduktów, na których jest duże natężenie ruchu (jeżdżą tramwaje czy pociągi).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024