BZ WBK Press Foto 2010 to szósta już edycja ogólnopolskiego konkursu skierowanego do fotografów prasowych, którego organizatorem jest Bank Zachodni WBK. Prezentujemy wybrane,...
Niemal niezniszczalne lub co najmniej niezatapialne. Małe i zgrabne, świetnie sprawdzą się zarówno na plaży, w basenie, jak i na śniegu. Rosnące zainteresowanie tą grupą...
Palące słońce oślepia. Wkoło pustynia okrutna i nieubłagana, bez śladu życia. Jej przestrzeń z nieosiągalnym horyzontem wywołuje niepokój, przeraża. W tym nieprzyjaznym dla...
Sigma 12–24 mm to obiektyw unikalny. Żaden producent nie posiada w tej chwili w swojej ofercie tak „szerokiego kąta”, który współpracuje również z aparatami...
Elfoto jest dziełem łódzkiej firmy Elfo. O fotografowaniu i obróbce zdjęć za pomocą tego oprogramowania pisaliśmy na naszych łamach w numerze
12/2006 (pełna wersja...
Pentax K-7 to solidna, uszczelniona konstrukcja wyposażona w 14,7-milionową matrycę formatu APS-C, system stabilizacji matrycy, oraz możliwość rejestracji filmów HD. Brzmi...
Dokładnie 2 lata temu w numerze 7/2009 Foto•Kuriera przedstawiliśmy test drukarki EPSON Stylus Pro 3800. W tym numerze przyglądamy się jej następcy – modelowi EPSON...
Autofocus pojedynczy czy ciągły, konkretny punkt czy przekadrowanie, wybierać samemu, czy zdać się na automatykę? Jak w praktyce wykorzystać możliwości i funkcje...
W kwietniu br. odbyła się premiera najnowszych programów firmy Adobe z serii CS5. Nas z pakietu najbardziej interesował Photoshop. Zaprezentowano w nim szereg...
W dniach 17–20 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA, poświecona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego oraz car audio
Jak mówi – najważniejsze, to znaleźć się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Swoimi zdjęciami chciałbym choć trochę uwrażliwić ludzi na piękno natury.
Trudno chyba o zdjęcia bardziej efektowne. Ograniczone pole widzenia ludzkiego oka sprawia, że szerokokątne ujęcia są dla nas wizualnie wyjątkowo atrakcyjne. „Szeroki...
•Serwisy - Spis reklam
str. 108
Analiza wahań sezonowych
W jednym z tekstów pisaliśmy o tendencji rozwojowej, czyli o zmianach w poziomie sprzedaży zakładu z roku na rok. Pozwalało to stwierdzić, jaki jest trend rozwoju sprzedaży sprzętu i usług fotograficznych. Istnienie ogólnego trendu nie oznacza, że sprzedaż produktów i usług laboratorium rozkłada się równomiernie w przekroju kwartałów, miesięcy czy dni tygodnia.
Wahania w poziomie sprzedaży w okresach krótszych niż rok mogą mieć swoje źródło w czynnikach sezonowych a także przypadkowych. Trudno mierzyć i przewidywać czynniki przypadkowe (np. powódź, wybuch wulkanu). Potrafimy natomiast mierzyć wahania sezonowe i przewidywać poziom popytu w przyszłości, uwzględniając wpływ czynników sezonowych. Laboratoria fotograficzne doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wzrasta popyt na usługi w miejscowościach nadmorskich w okresie letnim, kiedy wzrasta liczba osób wypoczywających. Podobnie będzie zimą w górach. Dni popularnych imienin, świąt, okresy pierwszych komunii, ślubów, powodują wzrost popytu na usługi fotograficzne. Wyjazdy turystyczne generują popyt na aparaty fotograficzne, okresy komunii – na różnego rodzaju prezenty. W okresie przed „Świętami Gwiazdkowymi”, wzrasta popyt na kalendarze projektowane przez indywidualnych klientów, zlecane do wykonania zakładom fotograficznym.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024