BZ WBK Press Foto 2010 to szósta już edycja ogólnopolskiego konkursu skierowanego do fotografów prasowych, którego organizatorem jest Bank Zachodni WBK. Prezentujemy wybrane,...
Niemal niezniszczalne lub co najmniej niezatapialne. Małe i zgrabne, świetnie sprawdzą się zarówno na plaży, w basenie, jak i na śniegu. Rosnące zainteresowanie tą grupą...
Palące słońce oślepia. Wkoło pustynia okrutna i nieubłagana, bez śladu życia. Jej przestrzeń z nieosiągalnym horyzontem wywołuje niepokój, przeraża. W tym nieprzyjaznym dla...
Sigma 12–24 mm to obiektyw unikalny. Żaden producent nie posiada w tej chwili w swojej ofercie tak „szerokiego kąta”, który współpracuje również z aparatami...
Elfoto jest dziełem łódzkiej firmy Elfo. O fotografowaniu i obróbce zdjęć za pomocą tego oprogramowania pisaliśmy na naszych łamach w numerze
12/2006 (pełna wersja...
Pentax K-7 to solidna, uszczelniona konstrukcja wyposażona w 14,7-milionową matrycę formatu APS-C, system stabilizacji matrycy, oraz możliwość rejestracji filmów HD. Brzmi...
Dokładnie 2 lata temu w numerze 7/2009 Foto•Kuriera przedstawiliśmy test drukarki EPSON Stylus Pro 3800. W tym numerze przyglądamy się jej następcy – modelowi EPSON...
Autofocus pojedynczy czy ciągły, konkretny punkt czy przekadrowanie, wybierać samemu, czy zdać się na automatykę? Jak w praktyce wykorzystać możliwości i funkcje...
W kwietniu br. odbyła się premiera najnowszych programów firmy Adobe z serii CS5. Nas z pakietu najbardziej interesował Photoshop. Zaprezentowano w nim szereg...
W dniach 17–20 maja w Brukseli odbyła się coroczna konferencja EISA, poświecona najnowszym produktom firm branży foto, wideo, audio i kina domowego oraz car audio
Jak mówi – najważniejsze, to znaleźć się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Swoimi zdjęciami chciałbym choć trochę uwrażliwić ludzi na piękno natury.
Trudno chyba o zdjęcia bardziej efektowne. Ograniczone pole widzenia ludzkiego oka sprawia, że szerokokątne ujęcia są dla nas wizualnie wyjątkowo atrakcyjne. „Szeroki...
•Serwisy - Spis reklam
str. 108
Głowice dżojstikowe Manfrotto
Precyzyjne prowadzenie kadru we włoskim stylu
Fotograf kupujący statyw bardzo często staje przed trudnym wyborem typu głowicy najbardziej przydatnej dla jego stylu pracy. Najczęściej jest to wybór pomiędzy głowicą kulową a trójkierunkową z trzema niezależnymi pokrętłami blokującymi. Zarówno jedne jak i drugie mają swoich zwolenników. My dziś chcielibyśmy przybliżyć głowice dżojstikowe, które łącząc zalety obu typów (de facto będąc głowicą kulową) zyskują swoich zwolenników.
Trochę historii
W 1987 roku Manfrotto – włoski potentat przemysłu statywowego, opatentował i wprowadził do swojej oferty pierwszą głowicę dżojstikową o symbolu 222. Głowica ta była modyfikacją głowicy kulowej: składała się z mocowania statywowego wraz z kulą, na której umieszczono pistoletową rękojeść z zaciskiem blokującym jej położenie. Na szczycie rękojeści umieszczono szybkozłączkę z wymiennymi prostokątnymi płytkami do mocowania aparatu (MN 247PL – w późniejszych latach zamienioną na zmodyfikowaną płytkę MN 200PL).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024