Firma Lavazza, popularny włoski producent kawy, zaprezentowała kolejną, osiemnastą już edycję swojego kalendarza, tym razem na rok 2010. Jego wiodącym tematem stała się...
Po niespełna dwóch latach od premiery udanego modelu D300, Nikon wprowadził do sprzedaży nową wersję lustrzanki, wzbogaconą o możliwość rejestracji sekwencji wideo...
Grudzień, to niewątpliwie czas kalendarzy. Każda licząca się na rynku firma, bez względu na branżę, do której przynależy, stara się wzmocnić swój wizerunek...
Sony dotrzymało słowa i w październiku wprowadziło na rynek polski alfę 550, zapowiadaną po raz pierwszy 27 sierpnia 2009. Pierwszy opis modelu a550 umieściliśmy...
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. W związku z tym najwyższy czas kupić gwiazdkowe prezenty. Podpowiadamy, co może sprawić frajdę miłośnikom fotografii.
Równocześnie z premierą swojej pierwszej pełnoklatkowej lustrzanki Sony zaprezentowało nową rodzinę obiektywów opracowanych przy współpracy ze znakomitą niemiecką pracownią...
Finepix S200EXR to najnowszy zaawansowany kompaktowy aparat koncernu Fujifilm – jednego z głównych producentów tego typu konstrukcji stających w szranki...
Najmłodsze dziecko z rodziny G to kolejny już aparat Panasonika w systemie Micro 4/3. Niewielkie wymiary korpusu, coraz szersza gama dostępnych akcesoriów, i przede...
Filtry polaryzacyjne, choć nie należą do najtańszych, wśród fotografów cieszą się chyba największą popularnością. Stosowane w fotografii podróżniczej...
Niektóre lustrzanki cyfrowe – w tym wszystkie obecnie produkowane przez Canona – mają możliwość zawężenia obszernego zestawu funkcji menu do kilku czy...
Pixon12 (M8910) to pierwszy na polskim rynku telefon wyposażony w aparat cyfrowy o rozdzielczości 12 mln pikseli, i kolejny model Samsunga, który zgodnie z ideą „all...
W tym wydaniu FK opiszemy „Machinery”. Jest to program do tworzenia HDR-ów, autorstwa polskiego programisty Marka Dudy. Program jest prosty w obsłudze – to, co...
Szlachetna inicjatywa. Wystawa zdjęcia Jerzego Lewczyńskiego w interpretacji twórców posługujących się zabytkowymi technikami fotograficznymi. Galeria Obok, Warszawa....
Alex Kershaw „CAPA. Szampan i krew” – biografia. Wydawnictwo Fontanna, wyd. I, Warszawa 2008. Stron 358, miękka oprawa. Na wkładce 16 stron czarno-białych...
Edward Hartwig. Stulecie urodzin. Teksty: Tomasz Mościcki – Nowy Edward Hartwig, czyli niespodzianka na stulecie; Zbigniew Tomaszczuk – O estetyce zdjęć Edwarda...
Jak pewnie wielu z Was zauważyło, ostatnio sugerujemy tematy tak proste i oczywiste, że aż trudne i wymagające od uczestników konkursu sporej inwencji. Nie inaczej było tym...
•Konkurs Miesiąca - podsumowanie
str. 106
•Serwisy, spis reklam
str. 108
„Metody perswazji w rozmowach z klientem cz. II”
dokończenie z F-K 11/09
Podejmowanie decyzji zakupowych jest łatwiejsze, jeśli ograniczy się wybór. Gdyby pokazać klientowi dwadzieścia różnych aparatów fotograficznych, trudno mu będzie wybrać jeden z nich. Jeśli jednak pracownik będzie rozmawiał z klientem i ustali, do czego jest jemu potrzebny aparat, wówczas może zaproponować 3−4 rodzaje, a klient łatwiej podejmie decyzję. Ograniczanie wolności i swobody wyboru – wbrew racjonalnym przekonaniom – ułatwia i upraszcza podejmowanie decyzji. Jeśli nawet ktoś to krytykuje na poziomie oficjalnym, racjonalnym, to jego mózg akceptuje ofertę z ograniczonym wyborem.
Duże znaczenie ma również kolejność prezentowania sprzętu (usług). Dobrze jest zaczynać od produktów najdroższych, a kolejno prezentować sprzęt tańszy. Wszystko, co jest pokazywane w niższej cenie, jest przez klienta oceniane jako tańsze. Gdyby zacząć odwrotnie, np. od aparatów najtańszych, każdy następny wyda się droższy. Podobnie jak wędrówka w górach – schodzenie jest łatwiejsze niż wchodzenie.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024