Firma Lavazza, popularny włoski producent kawy, zaprezentowała kolejną, osiemnastą już edycję swojego kalendarza, tym razem na rok 2010. Jego wiodącym tematem stała się...
Po niespełna dwóch latach od premiery udanego modelu D300, Nikon wprowadził do sprzedaży nową wersję lustrzanki, wzbogaconą o możliwość rejestracji sekwencji wideo...
Grudzień, to niewątpliwie czas kalendarzy. Każda licząca się na rynku firma, bez względu na branżę, do której przynależy, stara się wzmocnić swój wizerunek...
Sony dotrzymało słowa i w październiku wprowadziło na rynek polski alfę 550, zapowiadaną po raz pierwszy 27 sierpnia 2009. Pierwszy opis modelu a550 umieściliśmy...
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. W związku z tym najwyższy czas kupić gwiazdkowe prezenty. Podpowiadamy, co może sprawić frajdę miłośnikom fotografii.
Równocześnie z premierą swojej pierwszej pełnoklatkowej lustrzanki Sony zaprezentowało nową rodzinę obiektywów opracowanych przy współpracy ze znakomitą niemiecką pracownią...
Finepix S200EXR to najnowszy zaawansowany kompaktowy aparat koncernu Fujifilm – jednego z głównych producentów tego typu konstrukcji stających w szranki...
Najmłodsze dziecko z rodziny G to kolejny już aparat Panasonika w systemie Micro 4/3. Niewielkie wymiary korpusu, coraz szersza gama dostępnych akcesoriów, i przede...
Filtry polaryzacyjne, choć nie należą do najtańszych, wśród fotografów cieszą się chyba największą popularnością. Stosowane w fotografii podróżniczej...
Niektóre lustrzanki cyfrowe – w tym wszystkie obecnie produkowane przez Canona – mają możliwość zawężenia obszernego zestawu funkcji menu do kilku czy...
Pixon12 (M8910) to pierwszy na polskim rynku telefon wyposażony w aparat cyfrowy o rozdzielczości 12 mln pikseli, i kolejny model Samsunga, który zgodnie z ideą „all...
W tym wydaniu FK opiszemy „Machinery”. Jest to program do tworzenia HDR-ów, autorstwa polskiego programisty Marka Dudy. Program jest prosty w obsłudze – to, co...
Szlachetna inicjatywa. Wystawa zdjęcia Jerzego Lewczyńskiego w interpretacji twórców posługujących się zabytkowymi technikami fotograficznymi. Galeria Obok, Warszawa....
Alex Kershaw „CAPA. Szampan i krew” – biografia. Wydawnictwo Fontanna, wyd. I, Warszawa 2008. Stron 358, miękka oprawa. Na wkładce 16 stron czarno-białych...
Edward Hartwig. Stulecie urodzin. Teksty: Tomasz Mościcki – Nowy Edward Hartwig, czyli niespodzianka na stulecie; Zbigniew Tomaszczuk – O estetyce zdjęć Edwarda...
Jak pewnie wielu z Was zauważyło, ostatnio sugerujemy tematy tak proste i oczywiste, że aż trudne i wymagające od uczestników konkursu sporej inwencji. Nie inaczej było tym...
•Konkurs Miesiąca - podsumowanie
str. 106
•Serwisy, spis reklam
str. 108
Sony Carl-Zeiss 16-35 f/2,8
Równocześnie z premierą swojej pierwszej pełnoklatkowej lustrzanki Sony zaprezentowało nową rodzinę obiektywów opracowanych przy współpracy ze znakomitą niemiecką pracownią Carl Zeiss. Sprawdzaliśmy, ile z tej legendy odnajdziemy w profesjonalnym, szerokokątnym zoomie przeznaczonym dla wymagającego zawodowca.
Podobnie jak w przypadku opisywanego przez nas niedawno (FK 10/09) Canona EF 16-35 mm 2,8 L II, testowany obiektyw to konstrukcja dedykowana zarówno dla użytkowników pełnej klatki (gdzie największym atutem będzie ultraszeroki kąt), jak i zwolenników formatu APS-C, którzy potrzebują solidnego i jasnego zooma (np. fotoreporterów). Ze względu na analogiczne parametry, przeznaczenie i cenę wspomnianych obiektywów, przy ocenianiu wyników pomiarów obiektywu Sony naturalne wydało nam się odwołanie w niektórych podrozdziałach do cech i osiągów Canona.
Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia
Obiektyw jest duży (83×114 mm) i ciężki, czyli już nam się podoba. Ale na poważnie. Obiektyw waży prawie 1 kg (900 g, przy 640 g Canona), a w połączeniu z nie lżejszym korpusem a900 to już prawie 2 kg, czyli całkiem sporo. Wizualnie robi bardzo solidne wrażenie i pomimo, a może właśnie dzięki oszczędnej stylistyce, wydaje się bardzo elegancki.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024