testowe 25 lat temu w Foto-Kurierze - FK 2/99
Nikon F100, młodszy brat "F-piątki"
Pod koniec ubiegłego roku w Bangkoku (Tajlandia) odbyła się - zorganizowana dla europejskiej prasy fotograficznej - prezentacja nowego Nikona F100. Ta lustrzanka jest bardziej zaawansowana technologicznie od Nikona F90x, ma mocną, profesjonalną konstrukcję i niższą od Nikona F5 cenę. Ma wiele cech flagowej lustrzanki firmy, m.in. 5-polowy system AF z dobieranymi punktami AF i priorytetem nastawiania ostrości na najbliższy obiekt, oraz matrycowe trójwymiarowe równoważenie błyskiem światła zastanego.
Nowa cecha tego modelu to oparty na 10-segmentowej matrycy 3D system pomiaru oświetlenia, rozpoznający przy doborze ekspozycji 30 tys. sytuacji zdjęciowych. Nikon F100 ma czasy otwarcia migawki od 30 do 1/8000 s., czas synchronizacji 1/250 s., a z lampą SB-28 synchronizuje przy krótkich czasach - do 1/4000 s. Dysponuje elastycznym programem, preselekcją czasu i przysłony oraz ręcznym trybem doboru parametrów ekspozycji. Pomiar oświetlenia - poza matrycowym (3D z obiektywami typu “D”) - dokonywany jest centralno-integralnie i punktowo - 1% pola kadru. Korekcja ekspozycji światła ciągłego działa w zakresie +/- 5 EV co 1/3 EV, światła błyskowego w zakresie +/- 3 EV. F100 przy ciągłym nastawianiu ostrości może śledzić wybrany obiekt przy zablokowanej na nim ostrości, ma pamięć pomiaru oświetlenia i nastawienia ostrości, podgląd głębi ostrości, możliwość ...
Fujichrome 64T Type II
Professional
Nowa wersja kolorowego materiału
odwracalnego Fujifilm do światła sztucznego ma wyznaczać nowy standard jakości
w tej klasie filmów. Przy swej czułości ISO
64/19° cechuje się wyjątkową ziarnistością
i rozdzielczością, które otrzymano dzięki
technologiom opracowanym dla filmu Fujichrome Astia. 64T II daje wierną reprodukcję barw, bogatą neutralną skalę szarości,
pełne szczegółów cienie i światła; doskonale reprodukuje delikatne różnice w odcieniach barw. Materiał jest wyjątkowo odporny na efekt Schwarzschilda i może być
forsowany w zakresie od -0.5 do +1 działki
przysłony. Opisywana emulsja jest bardzo stabilna i ma dużą archiwalność (trwałość finalnego obrazu). Fujichrome 64T to idealny
wybór do wykonywania wysokiej jakości
zdjęć produktów, wnętrz i w ogóle architektury, reprodukcji ilustracji i dzieł sztuki
wykonywanych przy sztucznym, wolframowym oświetleniu.
ARW
więcej Foto-Kurier 1-2/2024 str. 80 powrót na stronę główną »Zobacz także:Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |