testowe 25 lat temu w Foto-Kurierze - FK 1/99
Fujifilm GX680 III Professional Jest to kolejna wersja jednoobiektywowej lustrzanki Fujifilm. Nowy model pracuje w 4 formatach średnich: fabrycznie ustawionym 6 x 8 cm, oraz dobieranych przez fotografującego - przy pomocy masek w wielofunkcyjnym magazynie filmu - 6 x 7 cm, 6 x 6 cm i 6 x 4,5 cm. GX680 III automatycznie przesuwa film (ma wbudowany silnik) i dysponuje unikalnymi możliwościami ruchów osi optycznej obiektywu - odchylanie do 12° w górę i dół, podnoszenie do 15 mm, opuszczanie do 13 mm i przesuwanie na każdy z boków do 15 mm.
“Inteligentny” magazyn filmu po założeniu materiału automatycznie przewija go do pierwszej klatki i w zależności od dobranego formatu zdjęciowego automatycznie ustala liczbę klatek; magazyn ma także duży podświetlany ekran LCD - w nieco mniejszy wyposażony jest też sam korpus aparatu - wyświetlający wszystkie istotne dla fotografa informacje. GX680 III korzysta z systemu kodów kreskowych (BarCode System), nanoszonych przez firmę na filmach średniego formatu oraz z systemu latwego zakładania filmu (EasyLoading System).
Aparat daje dostęp do pełnego systemu akcesoriów serii GX680, w tym znakomitych obiektywów Fujinon, z których najnowsza seria GX M ma wbudowaną funkcję pamięci liczby wszystkich wykonanych zdjęć.
Kodak E100VS - Czwarty Ektachrome
Kodak do filmów Ektachrome Professional E100S i E100SW po kilkunastu miesiącach dołączył materiał o dwukrotnie wyższej czułości - E200, a teraz, na ostatniej Photokinie, dodał trzeci film, o czułości ISO 100/21°- Kodak Ektachrome Professional E100VS. Jest to materiał o najbardziej nasyconych barwach w całej rodzinie (“VS” to skrót od “Vivid Saturation”). Daje doskonałą jakość obrazu - ostrość, ziarnistość - oraz neutralną równowagę kolorów. Tak jak pozostałe trzy filmy, nie wymaga korekcji naświetlania w szerokim zakresie od 1/10 000 do 10 s.
więcej Foto-Kurier 1-2/2024 str. 56 powrót na stronę główną »Zobacz także:Zobacz także:Test Canona RF 24-105 mm f/2,8 L IS USM Z - pierwszy obiektyw z pierścieniem płynnej regulacji przysłony
TEST Sony A7R V - dążenie do doskonałości, czyli w znanym ciele nowy duch - artykuł z Foto-Kuriera 11/22
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024 Polityka plików cookies | |