Tegoroczne obchody święta patronki fotografów, Św. Weroniki w dniach 30 czerwca i 1 lipca 2019 miały szczególną oprawę. Powodów było kilka, m.in. XXX-lecie powstania...
Za nami kolejna edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest. W tym roku fotografowie zgłaszali serie zdjęć pt. „Energia”. Etap krajowy wygrała seria...
16 maja 2019 roku poznaliśmy zwycięzców XV Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej GRAND PRESS PHOTO 2019. O nagrody za zdjęcia, reportaże i projekty dokumentalne...
Niemal każdy świadomie fotografujący w pewnym momencie dochodzi do wniosku, że powinien wśród swoich obiektywów posiadać uniwersalny, jasny zoom, którym z powodzeniem można...
Podczas konferencji DIS w Barcelonie odbywającej się w dniach 31.01 – 1.02.2019 firma Panasonic ujawniła m.in. wszystkie szczegóły dotyczące najbardziej zaawansowanego...
Mimo tego, że szerokokątne zoomy przeważnie charakteryzują się dystorsją i winietowaniem to często są pożądane, szczególnie, gdy mają duży otwór względny. Można za ich pomocą...
W marcu 2015 roku w Foto-Kurierze 3/2015 ukazał się test Epsona SureLab D700, w październiku 2016 (FK 10/16) opublikowaliśmy test Fujifilm DX100, po to żeby w tym numerze móc...
„Przyroda” to temat piątego etapu Ligi Foto-Kuriera 2019. Temat okazał się inspirujący do stworzenia wielu oryginalnych zdjęć. Najciekawsze 30 z nadesłanych prac...
Fotograficzne zmagania olimpijskie, rozgrywane oczywiście w imię zasad barona Pierre’a de Coubertin: citius, altius, fortius, wiodą nas niemal dosłownie ku głównym celom...
Jasny, szerokokątny Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD
Mimo tego, że szerokokątne zoomy przeważnie charakteryzują się dystorsją i winietowaniem to często są pożądane, szczególnie, gdy mają duży otwór względny. Można za ich pomocą fotografować m.in. szerokie plany oraz tworzyć świadome przerysowania. Tamron 17–28 mm jest właśnie takim zoomem i jako pierwsi w Polsce mogliśmy przetestować przedprodukcyjny model tego obiektywu. Zapraszamy do lektury.
Mechanika i ergonomia
Tamron 17–28 mm f/2,8 Di III RXD (A046) został zaprezentowany europejskim dziennikarzom podczas konferencji EISA odbywającej się w Antwerpii w dnia 22–24 maja 2019. Zaprojektowany w Japonii (o czym informuje dość widoczny napis na obiektywie), a wyprodukowany w Wietnamie (co nie jest już tak okazale przedstawione). Obiektyw jest mały (72×99 mm) i lekki, waży jedynie 420 g. Jest to najmniejsza i najlżejsza konstrukcja z porównywanych pełnoklatkowych obiektywów (patrz tabela str. 68). Trzeba zaznaczyć, że trudno porównać dokładnie go pod tym kątem z konkurentami, bo różnią się oni nieznacznie albo światłem, albo zakresem ogniskowych. Testowany model ma metalowy bagnet otaczający styki komunikacyjne (10 sztuk). Korpus wykonany jest prawdopodonie ze stopu metali i tworzyw sztucznych. Tuż za bagnetem jest mała, biała kreska ułatwiająca odpowiednie zamocowanie obiektywu do aparatu.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024