Tegoroczne obchody święta patronki fotografów, Św. Weroniki w dniach 30 czerwca i 1 lipca 2019 miały szczególną oprawę. Powodów było kilka, m.in. XXX-lecie powstania...
Za nami kolejna edycja konkursu fotograficznego EISA Maestro Photo Contest. W tym roku fotografowie zgłaszali serie zdjęć pt. „Energia”. Etap krajowy wygrała seria...
16 maja 2019 roku poznaliśmy zwycięzców XV Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej GRAND PRESS PHOTO 2019. O nagrody za zdjęcia, reportaże i projekty dokumentalne...
Niemal każdy świadomie fotografujący w pewnym momencie dochodzi do wniosku, że powinien wśród swoich obiektywów posiadać uniwersalny, jasny zoom, którym z powodzeniem można...
Podczas konferencji DIS w Barcelonie odbywającej się w dniach 31.01 – 1.02.2019 firma Panasonic ujawniła m.in. wszystkie szczegóły dotyczące najbardziej zaawansowanego...
Mimo tego, że szerokokątne zoomy przeważnie charakteryzują się dystorsją i winietowaniem to często są pożądane, szczególnie, gdy mają duży otwór względny. Można za ich pomocą...
W marcu 2015 roku w Foto-Kurierze 3/2015 ukazał się test Epsona SureLab D700, w październiku 2016 (FK 10/16) opublikowaliśmy test Fujifilm DX100, po to żeby w tym numerze móc...
„Przyroda” to temat piątego etapu Ligi Foto-Kuriera 2019. Temat okazał się inspirujący do stworzenia wielu oryginalnych zdjęć. Najciekawsze 30 z nadesłanych prac...
Fotograficzne zmagania olimpijskie, rozgrywane oczywiście w imię zasad barona Pierre’a de Coubertin: citius, altius, fortius, wiodą nas niemal dosłownie ku głównym celom...
Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S - przegląd standardowych zoomów
Niemal każdy świadomie fotografujący w pewnym momencie dochodzi do wniosku, że powinien wśród swoich obiektywów posiadać uniwersalny, jasny zoom, którym z powodzeniem można fotografować zarówno krajobrazy, uprawiać fotografię uliczną czy wykonywać portrety. Takim obiektywem jest nowy Nikkor z serii Z. W publikowanym teście zestawiliśmy go z obiektywami konkurencji.
Mechanika i ergonomia
Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S to piąty z kolei obiektyw do pełnoklatkywych bezlusterkowców Nikona z serii Z. Wśród nich jest model o takim samym zakresie ogniskowych, jednak ze światłem f/4. Tu mamy otwór względny f/2,8. Model ten został zaprezentowany 14 lutego 2019 roku. Na stronie 50 przedstawiamy tabelę porównawczą konkurencyjnych obiektywów (do aparatów pełnoklatkowych) o takim samym zakresie ogniskowych i stałym świetle f/2,8 dołączając do tego wspomnianego Nikkora Z o jasności f/4.
Nikkor Z 24–70 mm f/2,8 S jest wyprodukowany w Japonii, ma wymiary 89×126 mm i waży 850 g. Tego typu obiektywy bez stabilizacji mniej więcej mają podobne parametry (różnice między modelami w wymiarach, i nie tylko, zamieściliśmy w tabeli na str. 50).
Testowany model ma metalowy bagnet otaczający styki komunikacyjne (11 sztuk). Tubus jest solidnie wykonany i uszczelniony.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024