Uważany za ojca fotoreportażu, Cartier-Bresson używał głównie standardowego obiektywu o ogniskowej 50 mm i aparatu Leica I, którego niewielkie wymiary nie wzbudzały...
Fotografujemy dla Waszej i naszej radości, czyli w ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ rozmowa z Mikołajem Mikołajczykiem nie tylko o potędze fotografii studyjnej.
25 października 2017 roku zaprezentowano nowy, pełnoklatkowy aparat Sony A7R III, najlepszy według organizacji EISA profesjonalny bezlusterkowiec sezonu 2018-2019. Premiera...
Na rynku jest bardzo dużo różnych konkurencyjnych produktów, tym trudniej znaleźć jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie. Spróbujmy zatem zastanowić się, co jest...
Wielu z nas marzy o wydrukowaniu własnych zdjęć w formacie, gdzie krótszy bok będzie miał prawie 1,7 m, a drugi będzie ograniczony jedynie długością rolki papieru. Czy takie...
Mały, zgrabny, lekki, jasny, o bardzo dobrej rozdzielczości. Tak w skrócie można scharakteryzować dedykowany do aparatów z matrycami typu APS-C (crop) Sony...
„Złota godzina” to temat ósmego, przedostatniego etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac z oryginalnym,...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret artysty”. Jury konkursu spośród nadesłanych...
Przepisy prawa autorskiego statuują podstawową zasadę dotyczącą rozpowszechniania wizerunku, zgodnie z którą: „Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby...
Granica, której już nie ma.
Wojciech Sternak „GRANICA. REKONESANS WIZUALNY”. Galeria Obok ZPAF, Warszawa. Wystawa czynna: 10.10 - 10.11.2018
Fotografie pokazywane na wystawie są efektem fotograficznej eksploracji zachodniej części międzywojennej granicy polsko-niemieckiej. Mamy więc przygraniczną infrastrukturę, ślady zmian własnościowych po 1945, resztki umocnień militarnych czy symbole zawłaszczania ziem poniemieckich. Ciekawa jest forma prezentacji prac. Jak pisze autor „Obrazy na tej wystawie to dwa sposoby (re)konstrukcji przestrzeni w fotografii. Pierwszy to klasyczne anaglify – patrząc przez barwne okulary mamy wrażenie trójwymiarowości zdjęcia. Drugi rodzaj obrazów to wzajemne przenikania spojrzeń na miejsca graniczne – w zależności, które oko przymkniemy, spoglądamy na granicę z jednej, bądź drugiej jej strony.”
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024