Uważany za ojca fotoreportażu, Cartier-Bresson używał głównie standardowego obiektywu o ogniskowej 50 mm i aparatu Leica I, którego niewielkie wymiary nie wzbudzały...
Fotografujemy dla Waszej i naszej radości, czyli w ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ rozmowa z Mikołajem Mikołajczykiem nie tylko o potędze fotografii studyjnej.
25 października 2017 roku zaprezentowano nowy, pełnoklatkowy aparat Sony A7R III, najlepszy według organizacji EISA profesjonalny bezlusterkowiec sezonu 2018-2019. Premiera...
Na rynku jest bardzo dużo różnych konkurencyjnych produktów, tym trudniej znaleźć jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie. Spróbujmy zatem zastanowić się, co jest...
Wielu z nas marzy o wydrukowaniu własnych zdjęć w formacie, gdzie krótszy bok będzie miał prawie 1,7 m, a drugi będzie ograniczony jedynie długością rolki papieru. Czy takie...
Mały, zgrabny, lekki, jasny, o bardzo dobrej rozdzielczości. Tak w skrócie można scharakteryzować dedykowany do aparatów z matrycami typu APS-C (crop) Sony...
„Złota godzina” to temat ósmego, przedostatniego etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac z oryginalnym,...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret artysty”. Jury konkursu spośród nadesłanych...
Przepisy prawa autorskiego statuują podstawową zasadę dotyczącą rozpowszechniania wizerunku, zgodnie z którą: „Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby...
SONY A7R III czyli szybszy, z 42-milionową matrycą i filmujący w 4K
25 października 2017 roku zaprezentowano nowy, pełnoklatkowy aparat Sony A7R III, najlepszy według organizacji EISA profesjonalny bezlusterkowiec sezonu 2018-2019. Premiera aparatu miała miejsce w przybliżeniu w 27 miesięcy po premierze Sony A7R II (10.06.2015 r., test w FK 12/2015). Rok później Sony A7R III po raz kolejny dotarł do nas celem dokonania pełnych pomiarów testowych umożliwiających wystawienie oceny dla aparatu. W dalszej części przedstawiamy najistotniejsze efekty naszej analizy. Testując A7R III, tam gdzie było to możliwe i gdzie miało to sens, odnosimy się do Sony A7R II, który nadal pozostaje w ofercie firmy.
Od zewnątrz, ergonomia i estetyka
Sony A7R III to bardziej zaawansowana i oczywiście droższa wersja pełnoklatkowego A7 III i zmodyfikowana wersja testowanego w FK 12/15 Sony A7R II. Testowany aparat trzymał nagrodę EISA dla najlepszego europejskiego profesjonalnego bezlusterkowca sezonu 2018–2019, a to oczywiście do czegoś zobowiązuje. Na pierwszy rzut oka różnic w wyglądzie między Sony A7R II, a A7R III nie ma zbyt wiele, ale po chwili dokładnego przyglądania się obu modelom odnajdziemy kilka istotnych szczegółów. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich. Od góry aparaty są niemal identyczne. Zmieniono również położenie spustu migawki oraz część funkcji na pokrętle trybów pracy. W A7R III mamy teraz 3 „tryby indywidualne ustawień”, S&Q (Slow and Quick). Nie ma już, wyciągniętego na górę koła wyboru, trybu panoramy. Sporo zmian znajdziemy z tyłu aparatu. Przeniesiony został w pobliże wizjera optycznego przycisk nagrywania filmu , zmieniło się dzięki temu wyprofilowanie podparcia na kciuk oraz pojawił się mini joystick , który niesamowicie ułatwia i przyspiesza obsługę aparatu i poprawia jego intuicyjność obsługi.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024