Uważany za ojca fotoreportażu, Cartier-Bresson używał głównie standardowego obiektywu o ogniskowej 50 mm i aparatu Leica I, którego niewielkie wymiary nie wzbudzały...
Fotografujemy dla Waszej i naszej radości, czyli w ramach cyklu ,,Druga strona obiektywu’’ rozmowa z Mikołajem Mikołajczykiem nie tylko o potędze fotografii studyjnej.
25 października 2017 roku zaprezentowano nowy, pełnoklatkowy aparat Sony A7R III, najlepszy według organizacji EISA profesjonalny bezlusterkowiec sezonu 2018-2019. Premiera...
Na rynku jest bardzo dużo różnych konkurencyjnych produktów, tym trudniej znaleźć jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie. Spróbujmy zatem zastanowić się, co jest...
Wielu z nas marzy o wydrukowaniu własnych zdjęć w formacie, gdzie krótszy bok będzie miał prawie 1,7 m, a drugi będzie ograniczony jedynie długością rolki papieru. Czy takie...
Mały, zgrabny, lekki, jasny, o bardzo dobrej rozdzielczości. Tak w skrócie można scharakteryzować dedykowany do aparatów z matrycami typu APS-C (crop) Sony...
„Złota godzina” to temat ósmego, przedostatniego etapu Ligi Foto-Kuriera 2018. Był to etap, na który przyszło bardzo wiele różnorodnych prac z oryginalnym,...
W tym numerze przedstawiamy wyniki kolejnej edycji konkursu organizowanego przez KAF. Tym razem jego tematem był „Portret artysty”. Jury konkursu spośród nadesłanych...
Przepisy prawa autorskiego statuują podstawową zasadę dotyczącą rozpowszechniania wizerunku, zgodnie z którą: „Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby...
Sony 24 mm f/1,8 do cropa
Mały, zgrabny, lekki, jasny, o bardzo dobrej rozdzielczości. Tak w skrócie można scharakteryzować dedykowany do aparatów z matrycami typu APS-C (crop) Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA. Jego dość uniwersalna wartość ogniskowej sprawia, że jest to bardzo fajna propozycja dla osób poszukujących dobrej „stałki”.
Mechanika i ergonomia
Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA – bo tak brzmi pełna nazwa testowanego obiektywu – został zaprezentowany w sierpniu 2011 roku. Jest to lekki (waży tylko 225 g), jasny, stałoogniskowy obiektyw wykonany ze ze stopu aluminium. Wymiary jego również nie są ogromne: 65,5×63 mm – zdjęcie przedstawia rzeczywistą wielkość obiektywu.
Testowany obiektyw został wyprodukowany w Japonii i ma bagnet mocujący wykonany ze stopu metalu , otaczający czarny, wykonany z tworzywa sztucznego „pierścień” , na których umieszczono styki. W dalszej części mamy radełkowany pierścień służący do ustawiania ostrości . Pierścień ten porusza się płynnie. Podczas ostrzenia ręcznego pierścień nie stawia żadnego oporu po osiągnięciu minimalnej i maksymalnej odległości ustawienia ostrości. W wizjerze aparatu i na jego ekranie LCD jest wyświetlany pasek, na którym widać gdzie w danej chwili ostrość jest ustawiona. Sony 24 mm f/1,8 nie ma możliwości doostrzania po ustawieniu ostrości przez system AF. Aby to zrobić trzeba włączyć w aparacie tryb DMF.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024