15 sierpnia, jak co roku, EISA ogłosiła wyniki swojego wyboru najlepszych produktów elektroniki użytkowej w Europie. Wśród nagrodzonych, aż 18 to produkty typowo fotograficzne....
12 kwietnia 2017 firma Nikon zaprezentowała lustrzankę D7500 przeznaczoną dla entuzjastów fotografii, którzy z utęsknieniem patrzą na model D500. D7500 debiutuje w dwa lata...
Panel fotograficzny stowarzyszenia EISA zorganizował już X edycję dwuetapowego międzynarodowego konkursu EISA Maestro Award (tym razem pt. „Życie ulicy”). Zwycięzcą...
M.Zuiko ED 12–100 mm, jak cała linia z serii PRO, ma być solidną konstrukcją o dobrych parametrach optycznych. Ponadto uniwersalny zakres ogniskowych, stałe...
9 listopada 2016 podczas kolejnej edycji jednej z największych europejskich imprez dla audiofilów oraz profesjonalistów wideo – Audio Video Show 2016 – firma Epson...
19 stycznia 2017 światło dzienne ujrzała czwarta generacja serii Fujifilm X100, która zadebiutowała w marcu 2011 r. W lipcu mieliśmy możliwość obcować z tym modelem nieco...
Kiedy podczas Photokiny 2016 zapowiedziano premierę Panasonica GH5 na początek roku 2017 (4 stycznia) większość z kilkuset zgromadzonych na sali dziennikarzy...
zym jest dzisiaj Fotografia? Jak za jej pomocą wyrazić to, co widzimy i czujemy? Legendarny artysta-fotograf Wojtek Wieteska chce pomóc mniej i bardziej doświadczonym...
EIZO ColorEdge CG2730 został wyróżniony tytułem Najlepszego monitora fotograficznego EISA 2017–2018. Korzystając z tej okazji prezentujemy Państwu test tego modelu,...
Organizacje dziennikarskie nie kryją oburzenia incydentem z 2 czerwca 2017 roku, kiedy to podczas meczu w Chorzowie między Ruchem Chorzów a Górnikiem Łęczna funkcjonariusze...
Fotografowanie w naturalnym świetle dziennym daje nam dużo wolności. Nie musimy dźwigać lamp, łatwiej będzie nam fotografować naturalne zachowania modeli, a może nawet uda nam...
6. etap Ligi Foto-Kuriera za nami. Temat „Dzieciństwo” zgromadził wiele sentymentalnych, zabawnych i zaskakujących zdjęć. Nadsyłaliście zdjęcia dzieci, zwierząt,...
Michał Jóźko IDENTITY; Galeria obok Zpaf, Warszawa, wystawa czynna: 15.07 - 25.08.2017
Obiektyw uniwersalny M.Zuiko ED 12–100 mm f/4 IS PRO
M.Zuiko ED 12–100 mm, jak cała linia z serii PRO, ma być solidną konstrukcją o dobrych parametrach optycznych. Ponadto uniwersalny zakres ogniskowych, stałe światło w całym zakresie ogniskowych i stabilizacja obrazu czynią go bardzo interesującym modelem. Przedstawiamy obiektyw, który EISA wybrała najlepszym zoomem do kompaktowych aparatów systemowych 2017–2018.
Linia obiektywów serii PRO zadebiutowała na początku września 2013 roku przy okazji premiery Olympusa OM-D E-M1 modelem M.Zuiko Digital 12–40 mm f/2,8 ED PRO. Zaprezentowany na targach Photokina 2016 obiektyw M.Zuiko ED 12–100 mm IS PRO ma również szeroki kąt zaczynający się od ogniskowej 12 mm, ale jego maksymalna ogniskowa (100 mm) i stabilizacja obrazu czynią go obiektywem bardzo interesującym i uniwersalnym.
Mechanika i ergonomia
M.Zuiko ED 12–100 mm IS PRO to zoom o największej krotności z całej linii PRO wynoszącej 8,3×. Wymiary obiektywu wynoszą 77,5×116,5 mm, a waga 561 g. Biorąc pod uwagę zakres ogniskowych, stałą jasność i stabilizację obrazu to wymiary i waga nie wydają się być zbyt duże. 12-100 mm f/4 jest uszczelniony, ma zwartą obudowę wykonaną ze stopu metalu, nie ma luzów, wykonany jest solidnie. Zaczyna się metalowym bagnetem mocującym otaczającym czarny, wykonany z tworzywa sztucznego pierścień, na którym umieszczone są styki. Tuż za mocowaniem statywowym jest przycisk L-Fn , któremu z poziomu aparatu możemy przypisać jedną z kilkunastu funkcji (blokowanie ekspozycji, wybór punktu AF, zmiana formatu JPEG/RAW, itp.), oraz przełącznik włączający i wyłączający stabilizację . Po drugiej stronie tubusu są mało widoczne informacje o bryzgoszczelności (splash proof) oraz o zakresie ustawiania ostrości (0,15 m/0,49ft – ∞) . Obiektyw ma dwa metalowe, karbowane pierścienie: 34-milimetrowy do zmiany ogniskowej (kąt obrotu od 12 mm do 100 mm to 90°) i 20-milimetrowy do ustawiania ostrości w trybach AF+M i MF (17 mm jest pokryte prostym radekowaniem). Przełączenie pomiędzy trybami AF+M i MF wykonuje się poprzez przesuwanie pierścienia przód/tył wzdłuż tubusu . Trzeba pamiętać o tym, że podczas przełączania w tryb MF ostrość zostanie przeniesiona na taką odległość, na jaką będzie ustawiony pierścień, mimo ówczesnego ustawiania ostrości poprzez system AF (nawet jeśli w trybie AF będziemy doostrzali).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024