15 lutego 2017 r. Canon zaprezentował dwie nowe lustrzanki cyfrowe z rodziny EOS – EOS 77D i EOS 800D. Wyposażony w matrycę APS-C CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela...
W dniach 6-7 lutego 2017 w Nicei w hotelu Le Negresco odbyła się europejska konferencja poświęcona najnowszym aparatom bezlusterkowym koncernu Fujifilm.
13 lutego 2016 roku poznaliśmy zwycięzców najważniejszego konkursu fotografii prasowej World Press Photo. Tytuł Zdjęcia Roku (World Press Photo of the Year) zdobyła fotografia...
W dniach 14–18 grudnia 2016 odbyła się druga edycja festiwalu "W ramach Sopotu". Jeszcze nie przebrzmiały jej echa, a milowymi krokami zbliża się kolejny festiwal. Tym...
Na początku lutego udało nam się porozmawiać z Jackiem Pędzichem, właścicielem laboratorium fotograficznego „Kontrast”, który ponad dwa lata temu zakupił nową...
7 lipca 2016 firma FUJIFILM, w dwa i pół roku po premierze modelu X-T2 (28 stycznia 2014, patrz test FK 3/14), poinformowała, że we wrześniu 2016 roku...
Czy zdarzyła się wam kiedyś konieczność szybkiego przekazania innym fragmentu oglądanego zdjęcia lub szybkiego posiadania części oglądanych zdjęć, rysunków, map lub dokumentów?...
Tego, czym jest cytat, nie trzeba chyba tłumaczyć nikomu. W końcu wszyscy posługujemy się tym narzędziem wielokrotnie każdego dnia, nie zdając sobie nawet sprawy, że tym...
Temat pierwszego z etapów Ligi Foto-Kuriera pt. „W kuchni” okazał się dość trudny. Przeważały lepiej bądź gorzej wykonane zdjęcia potraw. Mało było prac...
Fotografia uliczna pochodzi od angielskiego wyrażenia street photo a oznacza specyficzny gatunek fotografii, który można nazwać „fotoreportażem włóczęgi”. Jest...
Kompozycja to układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one pełna i harmonijną całość. Określenie „kompozycja” odnosi się nie tylko...
W grudniu 2016 Adobe udostępniło uaktualnienie programu m.in. do wywoływania RAW-ów Lightroom CC (2015.4–2015.8). W nowej wersji skupiono się w dużej mierze...
Sucha strona fotografii czyli Noritsu D705 w praktyce
Na początku lutego udało nam się porozmawiać z Jackiem Pędzichem, właścicielem laboratorium fotograficznego „Kontrast”, który ponad dwa lata temu zakupił nową maszynę „suchą” Noritsu D705, która stworzyła mu nowe możliwości realizacji fotograficznych zleceń. O tym jaki wpływ miał na jego działalność zakup tej maszyny rozmawiamy z nim w dalszej części.
Foto-Kurier: Laboratorium Fotograficzne „Kontrast” działa w Ostrołęce od wielu lat. Pan, z tego co nam wiadomo, rozpoczął działalność fotograficzną w marcu 1990 roku. Czy od razu zaczął pan od zakładu fotograficzny w tym miejscu? Jak w wielkim skrócie wyglądała pana fotograficzna droga do dnia dzisiejszego?
Jacek Pędzich: Zacząłem swoją fotograficzną działalność od zakupu nowej maszyny Noritsu 1001, która kosztowała ponad 100 tysięcy DEM, było to w latach 90-tych kiedy miesięcznie zarabiano w Polsce równowartość 20-30 DEM. Stworzyłem zakład w piwnicy w Ostrołęce, a potem kupowałem kolejne maszyny Noritsu i przechodziłem na kolejne piętra w budynku. W pewnym momencie otworzyliśmy drugi zakład w Ciechanowie i tam wstawiliśmy zakupioną na targach w Łodzi maszynę AGFA MSC 2, której wydajność wynosiła ok. 1200 odbitek na godzinę. W tamtych czasach takie było zapotrzebowanie na odbitki, że niezbędna nam była właśnie maszyna o takiej wydajności. I od tej chwili zaczęliśmy przygodę z siecią Agfa Star Print. Trwało to do końca dni funkcjonowania Agfy Polska w Polsce.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024