W dniach 4-9 września 2015 r. w Berlinie odbyły się targi elektroniki użytkowej IFA 2015. Jak zwykle targom towarzyszyło duże zainteresowanie. Przyglądamy się im pod kątem...
(nie) wszystko, co trzeba wiedzieć
W dzisiejszych czasach, gdy cyfrowy aparat stał się przysłowiowym „chlebem powszednim” każdego dnia wykonuje się setki zdjęć....
Z okazji premiery najnowszego albumu fotograficznego pod tytułem „To, co trwałe” przeprowadziliśmy wywiad z jego autorem – Tomaszem Tomaszewskim, w którym...
Tylko rok (od 7 kwietnia 2014) czekaliśmy na nową wersję cieszącego się dużym uznaniem modelu Sony A7S (patrz test FK 12/15). 11 września, czyli tuż po targach IFA,...
Foto-Kurier od XX lat jest patronem medialnym warsztatów fotograficznych Diastar (w latach 1982 do 2009) oraz alterDiastar (od 2009 roku). W bieżącym roku VI edycja...
Odbywające się we wrześniu berlińskie targi IFA potwierdziły, że 4K szybko staje się technologią, która zadomowiła się już w naszym domu. Na potwierdzenie tych słów...
25 sierpnia 2015 firma Olympus zaprezentowała kolejny, piąty już model z serii OM-D, o symbolu E-M10 Mark II. Zaprojektowany został w klasycznym stylu, a wyposażono go...
Z okazji 10-lecia produkcji lustrzanek serii Canon EOS 5D firma Canon i Getty Images zaprezentowały 10 ikonicznych fotografii, które wykonane były aparatami tej marki...
Każdy produkt medialny potrzebuje okładki, a każda okładka – dobrego zdjęcia. Jakie zatem warunki musimy spełnić, aby móc wykorzystać fotografię w taki właśnie sposób?
Są takie chwile w naszym życiu, że chcemy przesłać nasze zdjęcia najbliższej rodzinie albo, że skończyło się nam miejsce na kartach pamięci. W takich sytuacjach...
25 lat od wydania PaintShop Pro firma Corel zaprezentowała najnowszą wersję programu – PaintShop Pro X8. Nowa wersja ma ciekawe, kreatywne narzędzia i umożliwia...
Milowymi krokami zbliża się czas świątecznych prezentów i choć do grudnia mamy jeszcze kilka chwil to warto przyjrzeć się nieco bliżej opisanej w dalszej części artykułu...
Tadeusz Rolke „E-K”, Instytut Awangardy, Warszawa, wystawa czynna: 18.09 – 21.11.2015
•Foto-Wideo Market
str. 105
•Spis reklam
str. 106
Kubek z fotonadrukiem
Milowymi krokami zbliża się czas świątecznych prezentów i choć do grudnia mamy jeszcze kilka chwil to warto przyjrzeć się nieco bliżej opisanej w dalszej części artykułu technologii umieszczania zdjęć na kubkach i innych przedmiotach użytkowych. Możliwość wykonania kubków z fotograficznym nadrukiem znajduje się już w ofercie dużej części zakładów fotograficznych, ale być może warto zastanowić się nad wykonaniem tego typu wizualizacji naszych zdjęć samemu. Tym bardziej, że sama metoda jest prosta w wykonaniu i nie wymaga ogromnych inwestycji finansowych.
Technologia
Istnieje wiele sposobów nanoszenia obrazów na materiały, jednak przy bardzo niskich nakładach (a często pojedynczych egzemplarzach), najpopularniejszą metodą pozostaje nadal nadruk technologią sublimacji. Zapewnia on bardzo wysoką jakość, krótki czas produkcji i łatwość wykonania. W tej technologii zdjęcia drukowane są na papierze specjalnym atramentem, który w późniejszym etapie termotransferu wnika w pokrytą poliestrem powierzchnię kubka.
Zdjęcie i program graficzny
Wszystko zaczyna się od zdjęcia. Obok strony artystycznej warto zwrócić uwagę na podstawowe aspekty techniczne zdjęcia, które będziemy wykorzystywać do nadruku. Wysoka rozdzielczość, brak szumów, odpowiedni kontrast oraz ostrość obrazu mają zasadnicze znaczenie dla efektu końcowego. Dlatego warto za pomocą programów graficznych odpowiednio przygotować takie zdjęcie. Na tym etapie powinniśmy wykadrować zdjęcia do rozmiaru pola nadruku na kubku – 100×200 mm (wys. × szer.) oraz uzupełnić projekt o dodatkowe elementy graficzne i tekstowe, które chcielibyśmy umieścić razem ze zdjęciem.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024