Tym razem światło dzienne ujrzał Cyber-shot RX100 III. Od swojego porzednika różni się zmodernizowanym, niewymiennym obiektywem oraz szybkim procesorem obrazu. Model ma również...
30 kwietnia o godz. 12:00 w Londynie odbyła się specjalna prezentacja zdjęć laureatów konkursu Sony World Photography Awards 2014. Wystawa oficjalnie była czynna w dniach...
Na białym golfie krew, obok przestrzelony kask. Ręce złożone jak do trumny. Na kijowskiej ulicy, wśród dopalających się barykad, leży ciało bojownika lutowych starć...
1 maja w kraju Jamesa Bonda o godzinie 11.00 ogłoszono oficjalnie przyjście na świat zmodyfikowanej, poprawionej wersji Alfy 77 o symbolu á77 II. Czy jest to tylko...
Wraz z nastaniem lata warto przyjrzeć się aktualnej ofercie cyfrowych aparatów fotograficznych posiadających uniwersalny obiektyw o szerokim zakresie ogniskowej. Jak co roku...
W październiku 2013 roku Sigma wprowadziła obiektyw 24-105 mm f/4 DG OS HSM serii „Art”. Ma on bardzo mocnych konkurentów systemowych Nikkora 24-120 mm f/4 (test FK...
Zrobiłeś zdjęcie i chcesz je opublikować na stronie internetowej. Śmiało, ale… uważaj. Jeśli przedstawia ono wizerunek osoby, która nie wyraziła zgody na jego...
Najtrudniej fotografować rzeczy, które otaczają nas na co dzień. Autorzy prezentowanych prac wybrnęli z tego zadania na kilka sposobów. Skupili się na: fotografii...
Wielkimi krokami zbliża się sezon urlopowy, a to czas, w którym dużo fotografujemy. Często jednak fotografując w bardzo słoneczne dni zdjęcia są „wyprane” –...
6 stycznia firma Fujifilm zapowiedziała wprowadzenie na rynek pierwszego kompaktu z 50-krotnym zoomem optycznym umożliwiającego wykonywanie zdjęć w trudnych warunkach...
Aspekty praktyczne, porady i praktyczne wskazówki dla fotografujących z powietrza przy użyciu multikopterów.
•Foto-Wideo Market
str. 109
•Serwisy - Spis reklam
str. 110
Canon 24–105 mm f/4 vs. Sigma 24–105 mm f/4 - trudny wybór
W październiku 2013 roku Sigma wprowadziła obiektyw 24-105 mm f/4 DG OS HSM serii „Art”. Ma on bardzo mocnych konkurentów systemowych Nikkora 24-120 mm f/4 (test FK 12/2013) oraz Canona 24-105 f/4 serii „L”. Czy nowa Sigma okaże się strzałem w dziesiątkę czy raczej poza tarczę? W dalszej części staramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Mechanika i ergonomia
Oba obiektywy, Canon (serii „L”) i Sigma (serii „Art”) , jak również wspomniany wcześniej Nikkor, są obiektywami dość ciężkimi i mają spore wymiary (Canon 670 g, 83,5×107 mm; Nikkor 710 g, 84×103,5 mm; Sigma 885 g, 109,4×88,6 mm). Sigma jest największa i zdecydowanie najcięższa. Nawet Nikon, który ma większy zakres ogniskowych (24–120 mm) jest dużo lżejszy. Ma na to duży wpływ liczba zastosowanych soczewek i ich średnica, o czym będziemy pisać w dalszej części artykułu. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że są to zoomy pełnoklatkowe, mają stałe światło f/4 w całym zakresie ogniskowej, systemy stabilizacji oraz ultradźwiękowe silniki wspomagające AF to trudno wymagać żeby miały kompaktowe wymiary i wagę. Nie mniej zestaw Sigma A 24-105 mm f/4 DG OS HSM w połączeniu z Canonem 6D waży niecałe 1,6 kg. Przy dłuższym użytkowaniu mięśnie odczują tę wagę.
I Canon i Sigma są to jedyne obiektywy tych producentów o takim zakresie ogniskowych ze stałym światłem, oba wyprodukowano w Japonii.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024