Mariusz Wideryński - Misteria Prawosławia. Państwowe Muzeum Etnograficzne, Warszawa. Wystawa czynna 20.03 – 30.04. 2013 r. Wystawa będzie następnie eksponowana w Łodzi,...
Marek Czarnecki to laureat siedmiu brytyjskich fotograficznych statuetek Oskara przyznawanych przez Stowarzyszenie The Master Photographers Association i The British Institute...
Zaawansowane kompakty cyfrowe z wizjerami optycznymi należą do rzadkości. Nie zawsze są one najtańsze, ale i tak posiadacze lustrzanek patrzą na nie z zainteresowaniem, myśląc...
Niemiecka firma B+W produkuje filtry fotograficzne już od ponad 65 lat. Przez ten czas stała się jednym z najważniejszych producentów filtrów na całym świecie, który stosuje...
W tym odcinku „Fotograficznego ABC” prezentujemy, jak wykonać packshot domowym sposobem z użyciem czarnej kartki papieru, niewielkiego kawałka szyby i lampki...
W fotografii barwnej musimy zwrócić uwagę na związki występujące między kolorami. Które z nich są harmonijne, a które nieharmonijne? Które są kontrastowe, a które...
Ten temat już nie raz gościł w naszym konkursie. Jednak jest to temat rzeka, wykorzystywany w malarstwie, a następnie w fotografii od jej zarania. Miejski, wiejski, górski...
Ostatnią techniką oświetlenia stosowaną w mikroskopii i mikrofotografii, którą opisujemy jest „technika światła spolaryzowanego”. Technika ta, pomimo całej swojej...
Najnowszy przedstawiciel serii GH – dedykowanej do filmowania – świetnie radzi sobie z rejestracją materiału wideo. Sprawdzamy czy równie dobrze wychodzi...
Laotańczycy żyją w myśl prostej zasady – każde zajęcie musi nosić w sobie element múan (zabawy) w przeciwnym razie może wywoływać stres. Dużo stresu może z kolei powodować...
•Foto-Wideo Market
str. 112
•Serwisy - Spis reklam
str. 114
Telewizja i rzeczywistość
Andrij Bojarow , Krzysztof Wojciechowski – Powidoki/Afterimages. Galeria Fundacji Atelier Foksal, Warszawa, ul. Foksal 11. Wystawa czynna 22.03–12.05.2013 r.
Krzysztof Wojciechowski zaczął fotografować ekran telewizyjny w roku 1967. Później fotografie obrazu telewizyjnego konfrontował ze zdjęciami robionymi bezpośrednio, w zwykły sposób. Praca „TV 1973” składająca się z 12 zdjęć rozpoznawalnych lub nie wydarzeń sprzed lat stanowi wyzwanie dla pamięci i refleksję nad niezmiennością kondycji ludzkiej, Andrij Bojarow pod koniec studiów architektury zainteresował się malarstwem, grafiką, fotografią i filmem wideo. Pozostał przy fotografii, ale interesuje go nie fotografia „bezpośrednia”, odtwarzająca rzeczywistość, lecz związana z tekstem w czasopiśmie lub telewizorze. I taką fotografie pokazał na wystawie. Jego prace nie mają charakteru parapublicystycznego, ale zawierają wielowątkowe odniesienia właśnie do zjawisk i tworów kultury, a nie jak u Wojciechowskiego bezpośrednio medialnych „newsów”. W sumie można by powiedzieć wystawa ze zdjęć zapożyczonych, ale czy można tego uniknąć chcąc odnieść się do rzeczywistości, jaką tworzą media.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024