Tradycyjnie (co dwa lata) wrzesień kojarzy się nam z Photokiną, czyli największymi na świecie targami sprzętu foto-wideo w Kolonii. Odbywające się w dniach...
Kolektyw Un-Posed powołany został do życia na początku 2011 r. w Londynie przez dwóch fotografów Damiana Chrobaka oraz Zbyszka Osiowego. Powodem stworzenia grupy była...
Wielu z nas marzy o idealnym obiektywie nadającym się do każdej sytuacji, którego możemy zabrać na całodzienną wyprawę i uchwycić każdy interesujący nas motyw....
W poprzednim odcinku staraliśmy się pomóc Państwu w wyborze odpowiedniego mikroskopu, niezbędnego do wykonywania mikrofotografii. W tym odcinku zajmiemy się podpięciem...
Zdjęcia portretowe robimy zawsze, niezależnie od pory roku. Szczególnie chętnie wykonujemy je wtedy gdy jest słoneczna pogoda. Jednak to słońce, którego tak wyczekujemy...
Kolor żółty jest substraktywną barwą podstawową i na kole barw dopełnia barwę niebieską. Zakres światła żółtego ma długość fali od 565 do 590 nm. Tak w skrócie wygląda kolor...
Rok po premierze 10. wersji programów do edycji zdjęć i filmów(Photoshop i Premiere Elements) firma Adobe przedstawiła nowe wersje oprogramowania: Photoshop...
12 września 2012, na kilka dni przed Photokiną, firma Sony zaprezentowała nowy model aparatu z wymienną optyką o symbolu NEX-6. Jego możliwości i stopień zaawansowania...
•Foto-Wideo Market
str. 120
•Serwisy - Spis reklam
str. 122
Jeden do wszystkiego - Nikkor 18-300
Wielu z nas marzy o idealnym obiektywie nadającym się do każdej sytuacji, którego możemy zabrać na całodzienną wyprawę i uchwycić każdy interesujący nas motyw. Oczywiście ideału nie ma, ale producenci starają się dostarczyć nam jak najlepsze rozwiązanie. Jednym z nich ma być AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR – najnowszy zmiennoogniskowy obiektyw Nikona do lustrzanek formatu DX.
W ubiegłym roku w FK 5/ 2011 testowaliśmy pięć zoomów o dużym zakresie ogniskowych. Jego zwycięzcą został Nikkor AF-S DX 18-200 mm f/ 3,5-5,6G ED VR II. 14 czerwca bieżącego roku Nikon zaprezentował być może jeszcze lepsze rozwiązanie dla osób poszukujących tego typu obiektywów. Jest nim AF-S DX Nikkor 18–300 mm f/3,5–5,6G ED VR. Czy tak jest faktycznie?
Wygląd zewnętrzny, mechanika i ergonomia
Model ten przystosowany jest do współpracy z lustrzankami formatu DX, czyli wyposażonymi w przetwornik APS-C o wymiarach zbliżonych do 23,2×15,4 mm. Jego ogniskowa 18-300 mm w połączeniu z takim przetwornikiem daje nam ekwiwalent ogniskowych 27–450 mm (dla małego obrazka). Ta krotność ogniskowych (16,7×) powinna zadowolić spore grono osób, które chciałyby mieć jeden obiektyw do wszystkiego. Rozwiązanie to ma sporo plusów: wygoda, mniejsze ryzyko zanieczyszczenia matrycy w trudnych warunkach, jeden obiektyw waży mniej niż kilka itp. Oczywiście najczęściej obiektywy tego typu mają trochę niższą jakość optyczną w porównaniu z obiektywami stałoogniskowymi oraz są ciemniejsze.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024