17 września 2012 r. Canon przedstawił najnowszy model aparatu – EOS 6D. Odporny na kurz i deszcz, wykonany w części ze stopu magnezu korpus, jest najlżejszą...
17 września Olympus zaprezentował nowy aparat serii PEN. Model E-PL5 jest następcą E-PL3 z serii Lite. Nie ma tu rewolucyjnych zmian, ale obserwujemy krok w dobrym kierunku.
12 września firma Sony poinformowała o zamiarze wprowadzenia na rynek aparatu Sony SLT 99 - nowego flagowego modelu tej firmy wyposażonego w mocowanie typu A i...
13 września firma Nikon zaprezentowała pierwszą popularną lustrzankę cyfrową wyposażoną w przetwornik pełnoklatkowy rozpoczynając w ten sposób nową erę w wyścigu...
Często niestety bywa tak, że siedząc w czatowni zwierzęta nie podchodzą – czuja się niepewnie. Co zrobić by zwierzęta poczuły się bezpiecznie i zaczęły...
W poprzednim numerze opisaliśmy typy powiększalników. Dzisiaj omówimy dodatkowy sprzęt ciemniowy oraz przedstawimy, jak praktycznie się nim posługiwać.
W tym odcinku...
Mikrofotografia (fotografia wykonywana przy pomocy aparatu połączonego z mikroskopem) jest szczególną dziedziną fotografii. O jej wyjątkowości stanowią dwie podstawowe kwestie...
Firma Hama od lat była głównym dostawcą akcesoriów fotograficznych (i nie tylko) na naszym rynku. Wśród jej aktualnej oferty znajdziemy również szeroki wybór toreb...
W pierwszym odcinku cyklu „Warsztaty Vegas” zajęliśmy się importem plików oraz ustawieniami interfejsu programu. Dziś zajmiemy się przenoszeniem klipów na linię...
Butelkowy temat październikowego etapu konkursu wymagał inwencji od uczestników. Większość nadesłanych prac była wykonywanych pod tematykę konkursu. Jedynie nieliczne prace to...
W poprzednim odcinku rozstawialiśmy sprzęt oświetleniowy na działce. Teraz zobaczmy, jak zorganizować studio na werandzie. Z takiego wariantu zawsze możemy skorzystać....
W wydaniu 12/2009 przedstawiliśmy Państwu nowy program do tworzenia obrazów HDR – Machinery. Cieszył się on dużym powodzeniem. Dziś prezentujemy nową wersję tego...
Prace dzisiejszego gościa Galerii to klasyczne, czarno-białe, kwadratowe kadry inspirowane naturą i jej kaprysami.
•Foto-Wideo Market
str. 112
•Serwisy - Spis reklam
str. 114
Studio na działce cz. II
W poprzednim odcinku rozstawialiśmy sprzęt oświetleniowy na działce. Teraz zobaczmy, jak zorganizować studio na werandzie. Z takiego wariantu zawsze możemy skorzystać. Nawet, jeśli pogoda sprawi nam psikusa.
Sprzęt, który wykorzystaliśmy do tej pracy to: 3 lampy Fomei Digital Pro X (300 Ws, 500 Ws i 1200 Ws), odbłyśniki 21 i 34 cm, paskowa powierzchnia rozpraszająca Stripbox 30×90 cm. Ponadto statywy oświetleniowe, nadajnik i 3 odbiorniki do wyzwalania lamp. Pomiary oświetlenia dokonaliśmy światłomierzem Sekonic L-758 Cine.
Oświetlenie
Sytuacja oświetleniowa na werandzie jest typowa dla prac ze światłem błyskowym poza studiem. Przy niskim natężeniu światła naturalnego, jakie mamy na tarasie, podejmujemy decyzję, że charakter oświetlenia będzie kształtowany przez lampy błyskowe. Wpływ światła naturalnego będzie przypominał charakterem działanie światła resztkowego w studiu o białych ścianach.
Mając do dyspozycji 3 lampy, przypisujemy im następujące funkcje: dla lampy Fomei Digital 300 Pro X rolę światła kluczowego (głównego), dla lampy Fomei Digital 1200 Pro X rolę światła górnego, a dla lampy Fomei Digital 500 Pro rolę światła konturowego. Proszę zauważyć, że tym razem światło kluczowe nie pochodzi od najsilniejszej z lamp*.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024