Równo rok po premierze modelu P7100, Nikon zaprezentował jego następcę Coolpiksa P7700. Nowy zaawansowany kompakt ma prawie wszystko, czego można sobie zażyczyć...
W dniach od 28 do 30 czerwca w Düsseldorfie odbywały się obrady organizacji EISA, zrzeszającej 50 czasopism z całej Europy. Wybierano najlepsze produkty na rynku europejskim...
6 czerwca firma Sony zapowiedziała wprowadzenie na rynek zaawansowanego kompaktu o symbolu RX100. Od razu, w działaniach marketingowych nazwano go bezkompromisowym....
O programie Photoshop Lightroom słyszał raczej każdy zawodowy fotograf, a i większości fotoamatorom nie jest on obcy. Służy on głównie do wywoływania plików RAW, stąd...
Panel fotograficzny stowarzyszenia EISA zorganizował już V edycję dwuetapowego międzynarodowego konkursu EISA Maestro Award (tym razem pt. „Speed”). Zwycięzcą...
Istnieje żartobliwe powiedzenie, że studio fotograficzne jest tam, gdzie są lampy i fotograf. A ponieważ dysponujemy studyjnym sprzętem oświetleniowym postanowiliśmy,...
Dzięki uprzejmości Ministerstwa Finansów i Kuratora Funduszu Obsługi Zadłużenia Zagranicznego możemy w Starej Galerii Związku Polskich Artystów Fotografików oglądać...
5 kwietnia br. firma Panasonic zaprezentowała następcę modelu GF3 (testowanego w FK 10/2011) kolejnego małego bezlusterkowca o symbolu GF5. Sprawdzamy co zostało w nim zmienione.
Oprogramowanie Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11.0 jest innowacyjnym, wielościeżkowym systemem do edycji wideo i audio, zaprojektowanym tak aby mógł służyć zarówno...
Już po raz piąty odbył się organizowany przez Trójmiejską Szkołę Fotografii pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego, prezydentów Gdańska, Sopotu, Gdyni i Słupska...
Chyba kademu z nas przydarzya si sytuacja, kiedy po sfotografowaniu danej sceny (przewanie z kontrastowym owietleniem), zdjcie wyszo niedowietlone lub przewietlone. Aby unika...
Ta sama matryca co w EOS-ach 550D i 600D. Ekran tej samej rozdzielczości. Wszystkie kręcą filmy w Full HD. Czy w takim razie jest sens wypuszczać kolejnego, 18-milionowego...
Wykonanie odbitki z otrzymanego negatywu, wymaga od nas posiadania sprzętu ciemniowego. Jednym z takich urządzeń jest powiększalnik, którego konstrukcję i zasadę działania...
Ten rok obfitował w duże wydarzenia sportowe. W Polsce odbyła się największa jak do tej pory impreza piłkarska. Wraz z Ukrainą byliśmy gospodarzami Mistrzostw Europy EURO 2012....
•Foto-Wideo Market
str. 129
•Serwisy - Spis reklam
str. 130
Studio na działce cz. I
Istnieje żartobliwe powiedzenie, że studio fotograficzne jest tam, gdzie są lampy i fotograf. A ponieważ dysponujemy studyjnym sprzętem oświetleniowym postanowiliśmy, że w weekend urządzimy studio na działce. Dzieciaki będą miały trochę uciechy, a nasze panie – zdjęcia.
Założyliśmy, że pogoda dopisze, to znaczy nie będzie zbyt zimno, ani mokro, ani wietrzyście. Dobrze byłoby, gdyby było słonecznie, ale to nie jest najważniejsze. Słońce będziemy mieli własne (będą nim lampy).
Na działkę postanowiliśmy zabrać trzy lampy Fomei Digital Pro X, o energiach błysku 300 Ws, 500 Ws i 1200 Ws. Jako elementy formujące wiązkę świetlną wzięliśmy odbłyśniki o średnicy 21 cm i 34 cm, odbłyśnik do tła Background, oktagonalną płaszczyznę rozpraszającą Octaform 150 i paskową Stripbox 30×120 cm, zaś z osprzętu statywy oświetleniowe, nadajnik i 3 odbiorniki do wyzwalania lamp oraz, oczywiście światłomierz Sekonic L-758 Cine.
Warunki oświetleniowe
Podczas wykonywania zdjęć plenerowych mamy do wykorzystania bezpośrednie oświetlenie słoneczne o natężeniu 10 000 lx, światło rozproszone w warstwach atmosfery i dodatkowo błyskowy sprzęt oświetleniowy.
Światło błyskowe czy słoneczne?
Pierwszą decyzją, jaką musimy podjąć na planie zdjęciowym jest wybór światła kluczowego (głównego).
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024