Al-Thani Award for photography to jeden z największych konkursów fotograficznych na świecie. Wysokie nagrody pieniężne (do podziału jest aż 80 tys. dolarów) przyciągają...
W dniach od 22 do 25 czerwca w Belgradzie odbywały się obrady organizacji EISA, zrzeszającej blisko 50 czasopism z całej Europy. Wybierano najlepsze produkty...
Zaawansowane aparaty z wymienną optyką ze stajni Panasonika i Sansunga stają w szranki. W dzisiejszym pojedynku naprzeciw siebie staną: jeden z najnowszych w tej klasie...
Trwa konkurs fotograficzny „BikeShot”. To już druga edycja tego przedsięwzięcia, a jego organizatorem jest jeleniogórskie Stowarzyszenie „Magna Silesia”....
Równo rok temu poddaliśmy testom grupę aparatów dla aktywnych. W tym czasie na rynku pojawiły się aktualne wersje tych modeli. Dziś przyjrzymy się 3 najnowszym konstrukcjom...
U większości osób, które kupiły aparat i „liznęły” fotografii trochę więcej, przychodzi czas na zmiany. Przestaje wystarczać lampa wbudowana, i przychodzi...
Zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami mody autorstwa Macieja Grochali. Więcej fotografii w tym stylu można znaleźć na stronie autora: www.mathew.foto-kurier.pl.
Nasz rodzimy producent oświetlenia studyjnego – Elfo, na tegorocznych targach Film-Foto-Video zaprezentował nowe flesze studyjne o oznaczeniu FX. Z racji dużego...
W tym wydaniu Foto-Kuriera w ramach cyklu „Warsztaty Photoshopa”, na prośbę jednego z Czytelników – wprowadzamy w ruch samochód sfotografowany statycznie,...
Spodziewaliśmy się zalewu makrofotografii, jednak uczestnicy konkursu podeszli do tematu bardziej lirycznie. Bardzo nas to cieszy. Zdjęcia są różnorodne:...
W tym wydaniu Foto-Kuriera w ramach cyklu „Warsztaty Photoshopa”, na prośbę jednego z Czytelników – wprowadzamy w ruch samochód sfotografowany statycznie, dodając tym samym do zdjęcia dynamiki.
Wycinamy auto
Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać, to wyciąć samochód z tła. Możemy skorzystać np. z narzędzia Lasso (A). Co prawda, jest to selekcja mało precyzyjna (A1), ale nie martwmy się tym. W następnym kroku poprawimy ją za pomocą tzw. „szybkiej maski” (B). Po włączeniu maski miejsce poza zaznaczeniem wypełnia się domyślnie kolorem czerwonym z 50-procentowym kryciem. Teraz przystępujemy do poprawy selekcji, którą wykonaliśmy Lassem. W tym celu wybieramy narzędzie pędzel (Brush C) i malujemy kolorem czarnym w miejscach, gdzie zostały elementy tła, a białym w miejscach, gdzie brakuje samochodu. Im dokładniej wykonamy maskę, tym lepszy uzyskamy efekt końcowy, więc radzimy nie spieszyć się z tym.
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024